Brick

Ny smart tjänst på alla Åhléns varuhus

I början på 2020 inledde Åhléns och mobilladdningsföretaget Brick ett pilotprojekt för att erbjuda sina kunder möjligheten att ladda mobilen i varuhuset. Nu utökas samarbetet och Åhléns kunder kommer nu kunna hitta en Brick-station i alla Åhléns 49 varuhus.

I en undersökning från Yougov på uppdrag av Brick visade det sig att var tredje svensk (34 procent) känner sig stressade flera gånger i veckan på grund av just lågt mobilbatteri. Att inte ha tillräckligt med batteri på mobilen är ett onekligen stressmoment för de flesta, och med fler och fler delar av detaljhandeln som är beroende av mobilen kan en shoppingupplevelse få en direkt påverkan av ett lågt mobilbatteri. Efter ett lyckat pilotprojekt och för att fortsätta möta kundernas behov av att ha en laddad mobil under sina besök i varuhusen kommer nu Åhléns erbjuda mobilladdningslösningen Brick i alla sina varuhus.

- Det har verkligen varit kul att se hur pilotprojektet föll ut, vi kände ju redan från början att Åhléns var en självklar plats för våra stationer. Genom att vi nu kommer finnas i alla varuhus kan vi bistå med att skapa en ännu bättre, och mindre stressande, shoppingupplevelse för Åhléns kunder, säger Emil Esselin, grundare och VD på Brick.

Nu kommer Bricks stationer med portabla hyrladdare finnas tillgängliga på samtliga varuhus runt om i Sverige. Bricks laddare kan även hämtas och lämnas tillbaka på valfri station.

- Vi på Åhléns letar alltid efter nya sätt för att utveckla och förbättra kundupplevelsen. Vi är därför glada att tillsammans med Brick kunna erbjuda våra besökare möjligheten att ladda sina telefoner vilket öppnar upp för fler och längre besök samt möjligheter till konverteringar. Brick ser framåt, löser ett behov, är närvarande och gör allt detta på ett proffsigt sätt, säger Andreas Stenman, försäljningschef på Åhléns.

Om undersökningen
Undersökningen är genomförd av opinions- och marknadsundersökningsföretaget YouGov. Under perioden 28-31 maj 2021 har sammanlagt 1008 intervjuer via Yougovs internetpanel genomförts med män och kvinnor 18+ år i Sverige.

André Frisk

Brick

Om Brick
Brick är en Stockholmsbaserad startup som tar mobilladdning in i delningsekonomins era. Brick är en app som tillåter användaren att ladda var och när en vill. Genom appen kan användaren hyra en powerbank vid en av Bricks hundratals stationer över hela världen, och sedan lämna tillbaka den vid vilken Brick-station de vill. Bricks portabla laddare fungerar för flera olika uttag och kan användas för till exempel telefon, surfplatta och hörlurar. www.brickapp.se