Lidl Sverige

Ny sommarkampanj: ”Destination Lidl” - Lidl hyllar svensk sommar och sina svenska leverantörer

Dela
I Lidls nya sommarkampanj ”Destination Lidl” hyllar livsmedelskedjan den svenska sommaren och sina allt fler svenska leverantörer. Genom den nya integrerade kampanjen, som startar denna vecka, vill Lidl uppmuntra svenskarna att upptäcka mer av Sommarsverige och samtidigt visa den goda, svenska maten som finns hos Lidl. Kampanjen kommer pågå under hela sommaren.

Allt började med en debattartikel i början av mars då ett flertal små svenska livsmedelsproducenter sände ut ett nödrop. Coronapandemin hotade deras fortlevnad. Samma dag svarade Lidl och gav producenterna möjlighet att snabbt prövas som leverantörer. Responsen var enorm, hundratals företag svarade och efter Lidls urval har drygt 50 små och medelstora, svenska leverantörer fått möjlighet att sälja sina varor i Lidls samtliga butiker runt om i landet.

- Under pandemin har vi sett hur svenska konsumenter bryter sina vanor och förändrar sina beteenden. Vi har också sett ett ökat intresse för svenska leverantörer under våren, samtidigt som fler väljer att handla hos oss. Så med kampanjen följer vi upp konsumenternas förändrade beteenden och vårt initiativ för att stötta Sveriges små livsmedelsproducenter, säger Bella Goldman, Marknads- och kommunikationsdirektör Lidl Sverige.

Sommaren är den period då vi svenskar reser som mest. Men i år blir det på många sätt annorlunda. Våra möjligheter att resa och träffas är begränsade och för de flesta kommer sommaren vara en lång hemester. Lidl vill med sin nya kampanj locka nya och gamla kunder att stilla sin nyfikenhet och upptäcka nya delar av hela härliga Sommarsverige och vår matkultur i sin lokala Lidl-butik.

- Vi vill visa på vårt breda sortiment med varor av högsta kvalitet till bästa pris och samtidigt stötta Sveriges många matproducenter, från sydligaste Skåne nordligaste Norrland. Dessutom vill vi erbjuda våra kunder möjligheten att upptäcka en ny destination i sommar, fortsätter Bella Goldman.

Sommarkampanjen bygger vidare på ”Allt annat är olidligt” och de senaste reklamfilmerna med karaktären Roger i huvudrollen. I sommar får vi också möta resten av Rogers familj som tillsammans upptäcker all god mat som Sverige har att erbjuda genom Lidl. Roger spelas av Fredrik Lexfors.

Kampanjen kommer att pågå över sommaren och synas i såväl TV, print, digitalt, sociala medier som i PR. Bakom kampanjen står Lidl och Lidls byråfamilj: Volt, Make Your Mark, Starcom och JMWGolin.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl förlänger prissänkningen på Matriket till sista april2.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Genom att samla majoriteten av det Från Sverige-märkta sortimentet under ett och samma varumärke har Lidl gjort det enkelt för de svenska hushållen att välja svenska livsmedel. För att öka de svenska hushållens medvetenhet kring svenskproducerad mat och uppmuntra till fortsatt konsumtion av svenska livsmedel förlänger Lidl sin prissänkning på hela Matriket-sortimentet april ut. Via en kupong i medlemsklubben Lidl Plus kan kunderna handla Matriket-produkter till minst 20 procents rabatt vid ett köptillfälle i veckan.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye