Ny sommarkampanj: Snart är det dags för Svemester!

Denna vecka lanseras Ifs sommarkampanj ”Svemester”. Kampanjen syftar till att ge lite extra omtanke till alla kunder genom utökad service. ”Det blir en annorlunda sommar i år, men den behöver inte bli sämre för det.” säger Ifs kampanjansvarige.

Oscar Sandberg, Brand Manager If Sverige och ansvarig för lanseringen

I år fokuserar Ifs sommarkampanj på skydd och rådgivning för den extra tid som tillbringas i hemmet, i stugan, eller när man reser i närområdet. Befintliga produkter uppgraderas för att hjälpa till och finnas till hands lite extra för Ifs kunder under sommaren. Detta görs i nära samarbete med Ifs partners Anticimex, FirstVet och Viking.

På grund av rådande läge uppgraderas existerande partnererbjudandena. Den som till exempel ska renovera kan ringa ett proffs från Anticimex för råd och tips. Om bilen strejkar kan man enkelt ringa Ifs samarbetspartner Viking för rådgivning. Med First Vet får djurägare obegränsad videokonsultation för sitt husdjur hela sommaren. Uppgraderingarna görs automatiskt för kunderna, säger Oscar Sandberg, Brand Manager If Sverige och ansvarig för lanseringen.

Tanken bakom Svemesterkampanjen är att människor ska förbereda sig för de olika typer av sommaräventyr som nu ligger framför oss på grund av den nya situationen i världen.

– Vi vill visa att de fantastiska sommardagarna och nätterna är speciella – du behöver inte alltid resa långt för att utforska nya platser. Gräset är trots allt grönt även på din egen baksida och den närmsta sjön är fortfarande den bästa. Och om något skulle hända under sommarens underbara svemester – då finns If där vid din sida och hjälper dig, tillägger Oscar Sandberg.

Detta erbjuds i kampanjen:

Alla som har en boendeförsäkring får gratis videosupport och en telefontjänst som tillhandahålls av Anticimex. Tjänsten utökas nu till att omfatta alla kunder med boende- eller fritidshusförsäkring i alla nordiska länder. Denna kostnadsfria telefon- och videosupport kan användas för råd om frågor som rör underhåll av hus.

Ny videotjänst för alla bil-, MC- och husvagnskunder. Gratis telefon- och videosupport för råd om tekniska frågor, punktering, tankning eller andra frågor tillhandahålls i samarbete med Viking. Denna tjänst är ny i alla länder.

För kunder med husdjursförsäkring erbjuder If obegränsad och gratis videokonsultation till alla kunder. Uppgraderingen är från tre till ett obegränsat antal konsultationer med Ifs partner FirstVet.

Sommarkampanjen startar första veckan i juni och pågår i alla nordiska länder under sommaren.

Läs mer om erbjudandet på if.se

Oscar Sandberg, Brand Manager If Sverige och ansvarig för lanseringen

Lugn, vi hjälper dig.

If är Nordens största skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Vi erbjuder bland annat bilförsäkring, hemförsäkring och barnförsäkring för privatpersoner samt olika typer av företagsförsäkringar för små och stora kunder. Koncernen har cirka 6 800 anställda.