Ny Specsaversbutik öppnar på Ingelsta shopping

Karin Arousell och Erik Falk öppnar snart sin andra Specsaversbutik i Norrköping – nu är turen kommen till köpcentrumet Ingelsta shopping. – Vi var fullbokade och trångbodda och Norrköpingsborna är måna om sin ögonhälsa, så vi behövde växa, säger de både delägarna.

Karin Arousell och Erik Falk öppnar sin andra Specsaversbutik i Norrköpingsområdet.

Delägarna Karin Arousell och Erik Falk har båda gedigen erfarenhet som optiker, och sedan 2013 driver de tillsammans sin Specsaversbutik i centrala Norrköping. Butiken har gått riktigt bra de senaste fem-sex åren, vilket medfört att man blivit såväl fullbokade som trångbodda. Karin Arousell och Erik Falk öppna nu därför en andra Specsaversbutik på Ingelsta shopping, köpcentrumet i norra delen av Norrköping.

– Det kändes självklart att ta nästa steg, vi vill utveckla och expandera vår verksamhet och kunna ta emot såväl våra gamla som nya kunder. Och Ingelsta kändes helt perfekt, säger Karin Arousell.

– Det är en riktig fin stor butikslokal som vi också har möjlighet att växa i, säger Erik Falk, som också tillägger att butiken görs med Specsavers nya ljusa butikskoncept inspirerad av nordisk design.

Med anledning av corona har Specsavers i samtliga butiker satt in nödvändiga säkerhetsåtgärder:

– Vi spritar händerna mellan varje kund, använder handskar och visir, desinficerar provade bågar, vi har en begränsning i antal kunder som får vara inne i butiken och handsprit för kunderna finns på flera ställen, säger Karin Arousell.

De båda delägarna kommer att dela sin tid mellan citybutiken och den nya butiken, för att på så vis kunna möta intresset både från gamla och nya kunder. Att de har sitt drömyrke råder det inget tvivel om:

– Att vara optiker och delägare innebär en fin mix av sysslor, man är med och ger barn deras första glasögon och hjälper äldre att kunna läsa tidningen – lösa problem för människor helt enkelt, säger Erik Falk och Karon Arousell fyller i:

– Modedelen är också rolig, och att göra butiken fin och promota nya bågar, även om vi numera gör allt mer kliniskt jobb, eftersom vi får allt fler kunder. Människorna i trakten här bryr sig om sin ögonhälsa!

Specsavers butik på Ingelsta Shopping öppnar torsdagen den 27 Augusti.

Erik Falk och Karin Arousell ser fram emot öppnandet av Specsaversbutiken i Ingelsta shopping.

Specsavers – en av Sveriges bästa arbetsplatser21.4.2020 15:56:27 CESTPressmeddelande

Specsavers rankas högt i ”Great Place to Works” årliga medarbetarundersökning som uppmärksammar ”Sveriges Bästa Arbetsplatser”. – Att dagligen få jobba med att bidra till bättre ögonhälsa i en entreprenöriell kultur där alla medarbetare möts med respekt och mår bra på sin arbetsplats är nyckeln till framgång, säger Jennie Widell, HR-chef på Specsavers. Bakom utmärkelsen ”Sveriges bästa arbetsplatser”står stiftelsen Great Place To Work som årligen genomför en omfattande medarbetarundersökning - och i år får Specsavers en topplacering i den prestigefulla arbetsplatsstudien.