Ny stilren design av nya ŠKODA KAROQ

Nya ŠKODA KAROQ - designskiss framifrån

ŠKODA har släppt två designskisser som förhandsvisar den nya fräscha uppdateringen av modellen KAROQ. ŠKODAS kompakta SUV-modell – som först introducerades på marknaden för fyra år sedan, 2017 – har nu fått uppdaterad design och tekniska förbättringar. Den digitala världspremiären äger rum den 30 november på www.skoda-storyboard.com

En av de två designskisserna visar ŠKODA KAROQs nya, mer distinkta front. Grillen har blivit bredare och har ett robust utseende med dubbla ribbor samt ny sexkantig design med ett brett luftintag under. Strålkastarna är slankare än den föregående versionen och sträcker sig hela vägen till grillen. Strålkastarnas dynamiska utseende betonas ytterligare av omdesignade varselljus. Dessutom ingår dimljus med LED-teknik i de mest avancerade full-LED-strålkastarna som blir standard på utrustningsversionerna Style och Sportline. Den uppdaterade strålkastardesignen har optimerats för att ge bästa möjliga sikt i mörkerkörning.

Den andra skissen visar KAROQ:s uppdaterade bakdel. Förutom en längre bakspoiler har KAROQ blivit visuellt mer stilren med en svart diffusor och ny skarp design av baklyktorna. Liksom strålkastarna har de smalnats av vilket framhäver bilens bredd. ŠKODAS signifikanta kristallform ger struktur och en utmärkande visuell effekt till bakljusen som kommer att behålla sin karakteristiska C-formade grafik.

Världspremiären för KAROQ sker under ett direktsänt online-event den 30 november via www.skoda-storyboard.com

Nya ŠKODA KAROQ - designskiss framifrån
Nya ŠKODA KAROQ - designskiss bakifrån

› Fokuserar på tre prioriteringar med sitt ”NEXT LEVEL ŠKODA”-program för framtiden: att utöka modellportföljen mot nybörjarsegment, att utforska nya marknader för ytterligare tillväxt i volymsegmentet och att göra konkreta framsteg inom hållbarhet och mångfald.

› Erbjuder för närvarande sina kunder tio personbilserier: FABIA, SCALA, OCTAVIA, SUPERB, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ och ENYAQ iV.

› Levererade över en miljon fordon till kunder runt om i världen 2020.

› Har tillhört Volkswagen-gruppen i 30 år. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika fordonstillverkarna i världen. I samarbete med gruppen utvecklar och tillverkar ŠKODA AUTO självständigt fordon samt komponenter, motorer och växellådor.

› Verkar på tre platser i Tjeckien; tillverkar i Kina, Ryssland, Slovakien och Indien främst genom koncernpartnerskap, samt i Ukraina med en lokal partner.

› Sysselsätter cirka 42 000 personer globalt och är aktiv på mer än 100 marknader.

Tour de France-upplevelse i vinstpotten när ŠKODA sponsrar Vätternrundan för 9:e året i rad16.6.2022 12:37:21 CEST | Pressmeddelande

Den årliga Vätternrundan är världens största cykelmotionslopp och den 315km långa banan runt sjön lockar cyklister både från Sverige och utanför landets gränser. ŠKODA Sverige är för 9:e årets i rad huvudpartner till Vätternrundan och i år satsar ŠKODA extra för att stärka sin koppling till det globala partnerskapet till Tour de France, världens främsta cykelarrangemang.

Världspremiär för ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – första bilderna och pris i Sverige1.2.2022 13:59:24 CET | Pressmeddelande

Äntligen är ŠKODAs främsta modellnyhet 2022 här – ENYAQ COUPÉ iV! Uppföljaren till ŠKODAs framgångsrika ENYAQ iV är denna elektriska och sportiga SUV som visades för första gången måndagen den 31 januari via en livesänd världspremiär från Prag. ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV kommer också i RS-utförande för en ännu sportigare känsla och mer körglädje. ENYAQ COUPÉ RS iV kommer att lanseras först och ENYAQ COUPÉ iV lanseras efter sommaren 2022.