Ny stor komedi med Annika Andersson och Thomas Petersson på Lisebergsteatern hösten 2017

Foto: Anna Reljanovic

2Entertain - part of Moment Group

EN DRÖMKOMEDI MED EN DRÖMENSEMBLE

Vad händer när barnen är utflugna, lägenheten är färdigrenoverad och bilen faktiskt går riktigt, riktigt bra? Föreställningen MINNS DU MIG? är en komedi som handlar om just det, kärlek för evigt/givet. Spelas på Lisebergsteatern hösten 2017, med premiär 22 september. Biljettsläpp 27 april.

På Lisebergsteaterns scen i höst kommer äntligen Annika Andersson och Thomas Peterssonmötas igen i en fantasifull komedi vars skrattframkallande repliker är som om de vore specialskrivna för dessa två komiska mästare.

Den amerikanske författaren Sam Bobrick har på ett väldigt roligt sätt författat den här komedin om hur man skall, eller kanske bör, ta vara på och förädla sitt äktenskap, berättar Annika Andersson.

Annika Andersson och Thomas Petersson spelar paret, vars vardagsgång hamnat i trivsam, problemfri, men också helt passionslös lunk. Med överraskande humoristiska situationer ställer pjäsen frågorna: Vad händer när barnen är utflugna, lägenheten är färdigrenoverad och bilen faktiskt går riktigt, riktigt bra? När livet plötsligt rullar på så friktionsfritt som man alltid önskat att det skulle göra - varför börjar då alla funderingar dyka upp?

Är det verkligen den nya bekväma soffans fel att man sitter i varsin ände av den istället för tätt tillsammans? Får man sakna något när ingenting fattas? Vad krävs för att få nyvunnet intresse för en gammal kärlek?

Lisebergspubliken kommer i MINNS DU MIG? även få återse den mångsidige Robin Stegmarsom tidigare på Lisebergsscenen roat er i den hyllade kultföreställningen ”Dixie Comedy Cabaret” tillsammans med Per Andersson, flertalet farser med Thomas Petersson samt i älskade karaktärer tillsammans med Vallarna-gängets buskisföreställningar. Dessutom kan vi med glädje för Lisebergsteaterns publik presentera komediennen Joanna Eriksson, känd från humorprogrammet Partaj och även från de humoristiska ICA-reklamerna.

Med dessa fyra skådespelare, vars specialitet är att få sin publik att skratta, samt med det fantasifulla komiska manuset, som översatts till svenska av Bendixen och Petersson som ligger bakom tidigare succéer som ”Ett Makalöst Bröllop” & ”Älskling, jag är visst gift” så är förutsättningarna fina för en uppfriskande rolig höst på Lisebergsteatern.

Ja, vi har verkligen fått till drömförutsättningarna för att gästerna skall få en kväll fylld av glädje, kärlek och massor utav skratt, berättar Thomas.

MINNS DU MIG? spelas hösten 2017, med premiär den 22 september.
Biljetterna släpps till allmänheten den 27 april. Mer info
www.showtic.se/minnsdumig

Presenteras av 2Entertain.

Medverkande:
Annika Andersson
Thomas Petersson
Robin Stegmar
Joanna Eriksson

Regi: Pär Nymark Manus: Sam Bobrick Översättning och bearbetning: Christoffer Bendixen och Thomas Petersson Scenograf: Fredrik Dillberg Mask och peruk:Tiina Bengtsson

PRESSKONTAKT: Helene Wigren, PR & Beyond, helene.wigren@prbeyond.se, 0707-52 76 05

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.