Ny styrelseordförande i Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF)

I juni månad hade SFVF årsmöte via Teams och fysiskt hos Training Partner i Arlandastad. På årsmötet valdes Mats Rosengren som ny ordförande i SFVF. Det är med stor glädje som vi har fått in en kraft som har lång erfarenhet av vår bransch, säger Bo Ericsson vd för SFVF.

Mats Rosengren ordförande SFVF

Mats Rosengrens långa erfarenhet från såväl fria verkstäder som märkesverkstäder och breda kontaktnät gör honom till en bra kraft för att driva SFVF framåt, säger Bo Ericsson.

Mats Rosengren är 57 år och bor i Åkersberga som ligger utanför Stockholm. Mats har bland annat arbetat på Saab-ANA Stockholm/Svenska Bil under 25 - 30 år där han har haft flera yrkesroller, allt från biltekniker, servicerådgivare, verkstadschef till platschef. Mats har också arbetat på Mekonomen i 8 år där han var operativ servicemarknadschef för Mekonomen BilLivet med 22 verkstäder.

Idag arbetar Mats som regionchef på Orio AB, tidigare Saab Automobile AB, där hans ansvarsområde är Saab eftermarknad i Sverige och Finland. I Mats nuvarande position träffar han många auktoriserade verkstäder och fria verkstäder.

På fritiden ägnar sig Mats åt skärgårdsliv och framför allt segling som sommartid står högst upp på agendan. Vintertid gäller skidåkning.

Genom Mats arbete i styrelsen sedan starten av SFVF har han på nära håll kunnat följa och vara med och påverka vår snabba och spännande utveckling.

Mats ser fram emot att vara med att fortsätta utveckla branschföreningen, nu som ordförande, avslutar Bo Ericsson.

Mats Rosengren ordförande SFVF

Verkstadsförening varnar bilägare för att anlita svartjobbare26.10.2020 07:30:00 CETNyheter

”Måste lätta mitt hjärta efter ett besök på en bilvårdsanläggning igår”. Så började ett mejl jag fick från en bilägare, säger Bo Ericsson vd för Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF). Bilägaren fortsätter: ”Fick erbjudande om att tvätta bilen för 300 kr och trodde detta var ett engångserbjudande, eftersom det verkar vara nya personer som driver denna anläggning, men icke. Jag kunde fortsätta att tvätta för detta låga pris.

Verkstadsförening varnar bilägare för att anlita svartjobbare26.10.2020 07:30:00 CETPressmeddelande

Viktigt att fortsätta skydda sina anställda och kunder mot covid-1915.10.2020 11:37:22 CESTNyheter

- Corona-pandemin har nu pågått i över ett halvt år men det innebär inte på något sätt att faran är över. Risken för att smittas av covid-19 är fortfarande mycket stor och det gäller därför att skydda både sina anställda och sina kunder. Om man inte redan har vidtagit åtgärder så finns det en rad saker man kan göra för att begränsa risken för smittspridning, säger Bo Ericsson, vd för Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF).