Schibsted

Ny teknik tar displayannonsering till nästa nivå

Dela

I ett partnerskap mellan Schibsted, OMG och teknikbolaget SeenThis, kan nu både Schibsted och OMG erbjuda högre kvalité på impactformat genom produkten Image Stream. “Detta är ännu ett steg i vårt arbete att utveckla miljön på våra sajter samt vårt erbjudande mot annonsörerna”, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.

Med Image Stream startas och visas annonserna direkt med minimal laddtid, utan att göra avkall på kvaliteten.
Med Image Stream startas och visas annonserna direkt med minimal laddtid, utan att göra avkall på kvaliteten.

Som namnet antyder bygger Image Stream på streamingteknik där annonsen streamas via vanliga displayytor. Streamingen startas och visar annonserna direkt med minimal laddtid, utan att göra avkall på kvaliteten. Inga viktrestriktioner förekommer, vilket möjliggör obegränsad kreativitet. Image Stream möjliggör även att allt innehåll på den aktuella sajten laddas in samtidigt, vilket minimerar köer och därmed ger en bättre sajtupplevelse.

– Våra tester visar att användarupplevelsen förbättras när annonserna laddas upp via Image Stream, särskilt för de användare som sitter på en sämre internetuppkoppling. Detta är av högsta vikt för oss, då vi på Schibsted ständigt arbetar för att utveckla våra kontexter, säger Joakim Flodin.

Arbetet med Image Stream har skett i samarbete med mediebyrån OMG, som har säkrat upp möjligheten att erbjuda Image Stream till alla sina kunder. 

– Vi arbetar kontinuerligt tillsammans med ledande publicister för att utveckla branschens ekosystem, med syfte att förstärka användarupplevelsen. Med hjälp av ny annonsteknik som minskar belastningen på publicisternas sajter skapar vi nu högre genomslagskraft för våra annonsörers kommunikation och hjälper dem att ligga i framkant, säger Jimmy Strömberg, Head of Programmatic, Omnicom Media Group. 

Gemensamma tester visar på förbättrade resultat för de annonsörer som använder sig av Image Stream.

– Vi har ett nära partnerskap med Schibsted och har tillsammans genomfört omfattande tester av den nya tekniken som visat på starka kampanjresultat för våra gemensamma kunder, både utifrån adderad synlighet och ökad interaktionsgrad med annonseringen, säger Jimmy Strömberg. 

Även Schibsted har, som enda svenska mediehus, säkrat upp möjligheten att erbjuda den nya tekniken till alla sina kunder. 

– Vi är väldigt glada för samarbetet och att nu kunna erbjuda Image Stream till de annonsörer som vill ta sin displayannonsering till nästa nivå, säger Jane Westermark, Product Manager, Schibsted Marketing Services. 

För ytterligare information, vänligen kontakta: 

Jane Westermark, Product Manager, Ad Products & Monetization, Schibsted. Telefon: 073 839 39 05. E-post: jane.westermark@schibsted.com

Jimmy Strömberg, Head of Programmatic, Omnicom Media Group. Telefon: 070 410 59 63. E-post: jimmy.stromberg@omd.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Med Image Stream startas och visas annonserna direkt med minimal laddtid, utan att göra avkall på kvaliteten.
Med Image Stream startas och visas annonserna direkt med minimal laddtid, utan att göra avkall på kvaliteten.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum