NY TID: Pressträff med Anders Ygeman och Jonas Attenius: nya förslag för att öka tryggheten

[NY TID 11:50] Tisdag den 30 augusti håller integrations- och migrationsminister Anders Ygeman och Jonas Attenius, kandidat till kommunstyrelsens ordförande (S), en pressträff i Göteborg för att presentera förslag på vad Socialdemokraterna i Göteborg går till val på för att öka tryggheten i Göteborg. På pressträffen presenteras även ett nationellt förslag för att stärka kommunernas och regionernas trygghetsarbete.

Tid:Tisdag den 30 augusti, kl.11.50

Plats: Stadshuset, Gustav Adolfs torg 1, Göteborg.

Pressträffen sänds även live på Socialdemokraterna i Göteborgs Facebook-sida

Presskontakt:

Socialdemokraternas presstjänst, 08-700 26 83, press@socialdemokraterna.se

Ebba Kock, pressekreterare hos Anders Ygeman, ebba.kock@regeringskansliet.se, 076-168 70 11

Ruben Malmström, presskontakt hos Jonas Attenius ruben.malmstrom@stadshuset.goteborg.se, 070-452 57 21

Vi vänder på varje sten för att bryta segregationen och tränga tillbaka våldet. Vi tar tillbaka den demokratiska kontrollen över välfärden och vi skapar framtidens jobb med bra villkor i hela landet. Vi gör det som krävs, för Sverige kan bättre.