Ny tjänst gör det enklare att hyra lägenhet i andrahand

I Stockholm lanseras nu en helt ny bostadstjänst. BostadsAgenturen hjälper uthyrare utav andrahandslägenheter att både hitta en passande hyresgäst, skriva hyresavtal samt se till att månadshyran betalas i tid.

För dig som vill hyra ut din bostad i andrahand så tar företaget ett helhetsansvar, där även storstädning utav lägenheten ingår en gång i månaden.

Andrahandsmarknaden i Stockholm är stor, men många känner också oro för att hyra ut det kanske mest värdefulla man har till en helt okänd person. Det är där BostadsAgenturen vill finnas som en garant för att allt sköts korrekt och enligt överenskommelse, genom att erbjuda en tjänst där man tryggt kan hyra ut sin lägenhet.

Deras hyresavtal är framtagna av jurister som är experter inom området vilket innebär att varken hyresgäst eller hyresvärd behöver oroa sig för framtida tvister. Alla hyresgäster är försäkrade genom tjänsten och ifall några problem skulle uppstå under hyresperioden så finns deras kunniga kundtjänst tillgänglig per telefon, chatt eller mail.

Om BostadsAgenturen

BostadsAgenturen erbjuder en heltäckande tjänst för dig som vill hyra ut din bostad i andrahand. De tar fullt ansvar för hela processen och garanterar att du som hyresvärd alltid får betalt och att din bostad alltid lämnas tillbaka i samma skick som du lämnade den.

Offerförfrågningssajter underlättar valet av hantverkare för vårens renoveringar30.3.2020 07:00:00 CESTPressmeddelande

När den efterlängtade vårsolen äntligen tittar fram blottläggs även skavanker på husfasaden eller taket. Då är det dags att ta tag i de där renoveringsprojekten som fått vila under vinterhalvåret. För privatpersoner som vill anlita hantverkare krävs ofta både tid och kunskap för att kunna jämföra de olika utförarna på marknaden, och ofta hamnar de enskilda firmorna och mindre aktörerna på marknaden utanför. Företaget Enkla Media, som bland annat är aktiva inom konsumentupplysning på webben, vill nu underlätta både för företagare i renoveringsbranschen att få nya kunder och privatpersoner att hitta en skicklig utförare av renoveringstjänster, genom ett antal offertförfrågningssajter.