Ny unik bostadstjänst till Sverige – Freal.se

I många svenska städer är bostadsköerna årslånga och det är många gånger både tidskrävande och besvärligt att hitta ett nytt hem. Freal.se etablerade sin tjänst på den svenska marknaden vad starten av 2020 med syfte att göra det enklare när det kommer till att byta bostäder och hitta hyresvärdar.

Freal.se är den första bostadssajten på svenska marknaden där användare kan läsa och publicera bostadsannonser helt gratis utan att behöva upprätta ett konto. Nykomlingen vill ge användare en möjlighet till kostnadsfria tjänster på den redan tuffa bostadsuthyrnings-bostadsbytarmarknaden i landet.

I Sverige finns nästan 4,7 miljoner hushåll, och lika många bostäder. Statistiken bygger på folkbokföringen och på SCB:s register över bostadsbeståndet år 2019. Ett hushåll är bestående av personer som är folkbokförda tillsammans. Av de 4,7 miljoner hushåll så bor drygt 2,3 miljoner i en lägenhet. Av dessa lägenheter är 1,3 miljoner hyresrätter och 940 000 bostadsrätter. Av de cirka 2 miljoner hushåll som bor i småhus så äger 1,9 miljoner sitt hus, medan resterande antingen hyr sitt hus eller bor i ett småhus med bostadsrätt.

Med tanke på att det under 2019 skedde hela 1,3 miljoner bostadsbyten och 1,5 miljoner flyttar inom Sverige så finns det därmed stort behov av att göra det enklare för svenskarna att navigera på den tuffa bostadsmarknaden. Freal.se vill underlätta och förenkla för användare att byta bostäder och hitta hyresvärdar runt om i hela landet via sajten. Tack vare dess unika filtreringsfunktion och matchningsalgoritmså ökar sannolikheten att hitta bra boenden och bostadsbyten. Vidare så låter Freal.se användarna specificera vilken bostad de söker och utvidgar vissa parametrars gränser för att dessa sökningar ska ge bättre matchningar. Urvalet presenteras därefter så att användaren snabbt och enkelt kan hitta intressanta boenden och hyresvärdar.

Om Freal.se

Freal.se hjälper användare att matcha deras önskemål och bostäder med bostadsbytare och visar aktuella bytesförslag från hela landet.

Lånlågränta.se lanserar sajter på nya marknader8.4.2020 07:00:00 CESTPressmeddelande

Många svenskar har använt sig av jämförelse- och upplysningssajten Lånlågränta.se för att informera sig om olika typer av lån och för att hitta långivare med bra villkor. De senaste veckornas turbulens som har lett till en orolig finansmarknad och privatekonomiska bekymmer för många människor. Allt fler människor söker sig nu till ekonomisajter som har en konsumentupplysande funktion. Nu lanserar Lånlågränta.se även sin sajt anpassad för de nordiska grannländerna, i hopp om att kunna bidra till att fler människor ska informera sig och använda deras tjänster.