Ny unik bostadstjänst till Sverige – Freal.se

I många svenska städer är bostadsköerna årslånga och det är många gånger både tidskrävande och besvärligt att hitta ett nytt hem. Freal.se etablerade sin tjänst på den svenska marknaden vad starten av 2020 med syfte att göra det enklare när det kommer till att byta bostäder och hitta hyresvärdar.

Freal.se är den första bostadssajten på svenska marknaden där användare kan läsa och publicera bostadsannonser helt gratis utan att behöva upprätta ett konto. Nykomlingen vill ge användare en möjlighet till kostnadsfria tjänster på den redan tuffa bostadsuthyrnings-bostadsbytarmarknaden i landet.

I Sverige finns nästan 4,7 miljoner hushåll, och lika många bostäder. Statistiken bygger på folkbokföringen och på SCB:s register över bostadsbeståndet år 2019. Ett hushåll är bestående av personer som är folkbokförda tillsammans. Av de 4,7 miljoner hushåll så bor drygt 2,3 miljoner i en lägenhet. Av dessa lägenheter är 1,3 miljoner hyresrätter och 940 000 bostadsrätter. Av de cirka 2 miljoner hushåll som bor i småhus så äger 1,9 miljoner sitt hus, medan resterande antingen hyr sitt hus eller bor i ett småhus med bostadsrätt.

Med tanke på att det under 2019 skedde hela 1,3 miljoner bostadsbyten och 1,5 miljoner flyttar inom Sverige så finns det därmed stort behov av att göra det enklare för svenskarna att navigera på den tuffa bostadsmarknaden. Freal.se vill underlätta och förenkla för användare att byta bostäder och hitta hyresvärdar runt om i hela landet via sajten. Tack vare dess unika filtreringsfunktion och matchningsalgoritmså ökar sannolikheten att hitta bra boenden och bostadsbyten. Vidare så låter Freal.se användarna specificera vilken bostad de söker och utvidgar vissa parametrars gränser för att dessa sökningar ska ge bättre matchningar. Urvalet presenteras därefter så att användaren snabbt och enkelt kan hitta intressanta boenden och hyresvärdar.

Om Freal.se

Freal.se hjälper användare att matcha deras önskemål och bostäder med bostadsbytare och visar aktuella bytesförslag från hela landet.

Företagens IT säkerhet är mer hotad än någonsin när personal i större utsträckning jobbar hemma10.7.2020 13:13:06 CESTPressmeddelande

Många företag saknar helt eller delvis skydd mot den ökade storm av cyber-angrepp som organisationer utsätts för i skuggan av Covid-19 pandemin. Bristande kontroll då många anställda arbetar på distans, i kombination med förändringar i anställdas beteende när de jobbar hemma, bidrar till den ökade digitala säkerhetsutmaning som företag står inför just nu.