Ny värvningskampanj från Teknikföretagen

Målet är att värva nya medlemmar bland entreprenörsdrivna techföretag. Medlet är en kreativ kampanj som ska väcka känslor. Bakom kampanjen står Teknikföretagen och dess förbund Tekniktjänstearbetsgivarna (TTA).

Värvningskampanjen från Teknikföretagen och TTA kommer att gå i olika media från den 24 augusti till den 15 oktober. Kampanjen visar fiktiva företagare som råkat i problem då man inte haft fullständig kunskap om sådant som till exempel semesterregler, avtalsbestämmelser, tjänstepension och arbetstillstånd. Sådant som kan kännas svårt och tråkigt. Men som Teknikföretagen kan hjälpa till med.

Målgruppen är främst entreprenörsdrivna företag inom techsektorn.

- Nya techbolag har vi haft svårt att nå. De känner knappt till att vi finns. Men med kampanjen hoppas vi öka kännedomen, säger Håkan Eriksson som är kommunikationsstrateg på Teknikföretagen.

Kampanjen har ett tilltal som bygger på humor, med en dragning åt ironi.

- En del blir kanske förvånade över att Teknikföretagen väljer ett så kaxigt tilltal, säger Håkan Eriksson.

Teknikföretagen är arbetsgivarorganisationen som ger kreativiteten utrymme. Vi finns över hela Sverige och bistår 3900 teknikföretag i arbetsrätt och branschfrågor, så att de kan fokusera på att utveckla varor och tjänster i världsklass. Teknikföretag formar framtiden, och vi hjälper dem att lyckas.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Teknikföretagen ger ut teknikbok för breddad rekrytering till teknikbranschen23.10.2018 07:00Pressmeddelande

Det kunskapsförsprång som Sverige och västvärlden har haft i teknikutvecklingen minskar succesivt. Nya teknologier skapar nya möjligheter men ställer också krav på Sverige att öka sin kompetensnivå. Ännu fler måste få upp ögonen för teknikämnet och då spelar skolan en avgörande roll. För att stötta och inspirera tekniklärare har Teknikföretagen tagit fram en ny teknikbok där tekniken sätts i nya, samhällsaktuella sammanhang.