Teknikföretagen

Ny värvningskampanj från Teknikföretagen

Dela
Målet är att värva nya medlemmar bland entreprenörsdrivna techföretag. Medlet är en kreativ kampanj som ska väcka känslor. Bakom kampanjen står Teknikföretagen och dess förbund Tekniktjänstearbetsgivarna (TTA).

Värvningskampanjen från Teknikföretagen och TTA kommer att gå i olika media från den 24 augusti till den 15 oktober. Kampanjen visar fiktiva företagare som råkat i problem då man inte haft fullständig kunskap om sådant som till exempel semesterregler, avtalsbestämmelser, tjänstepension och arbetstillstånd. Sådant som kan kännas svårt och tråkigt. Men som Teknikföretagen kan hjälpa till med.

Målgruppen är främst entreprenörsdrivna företag inom techsektorn.

- Nya techbolag har vi haft svårt att nå. De känner knappt till att vi finns. Men med kampanjen hoppas vi öka kännedomen, säger Håkan Eriksson som är kommunikationsstrateg på Teknikföretagen.

Kampanjen har ett tilltal som bygger på humor, med en dragning åt ironi.

- En del blir kanske förvånade över att Teknikföretagen väljer ett så kaxigt tilltal, säger Håkan Eriksson.

För att se det här innehållet från www.youtube.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Teknikföretagen
Teknikföretagen
Storgatan 5
114 85 Stockholm

http://www.teknikforetagen.se

VI ÄR TEKNIKSVERIGE

Den svenska teknikbranschen driver innovation, skapar arbetstillfällen och banar väg för framtidens hållbara lösningar. Tillsammans är vi en kraft att räkna med.



Följ Teknikföretagen

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Teknikföretagen

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye