Ny värvningskampanj från Teknikföretagen

Målet är att värva nya medlemmar bland entreprenörsdrivna techföretag. Medlet är en kreativ kampanj som ska väcka känslor. Bakom kampanjen står Teknikföretagen och dess förbund Tekniktjänstearbetsgivarna (TTA).

Värvningskampanjen från Teknikföretagen och TTA kommer att gå i olika media från den 24 augusti till den 15 oktober. Kampanjen visar fiktiva företagare som råkat i problem då man inte haft fullständig kunskap om sådant som till exempel semesterregler, avtalsbestämmelser, tjänstepension och arbetstillstånd. Sådant som kan kännas svårt och tråkigt. Men som Teknikföretagen kan hjälpa till med.

Målgruppen är främst entreprenörsdrivna företag inom techsektorn.

- Nya techbolag har vi haft svårt att nå. De känner knappt till att vi finns. Men med kampanjen hoppas vi öka kännedomen, säger Håkan Eriksson som är kommunikationsstrateg på Teknikföretagen.

Kampanjen har ett tilltal som bygger på humor, med en dragning åt ironi.

- En del blir kanske förvånade över att Teknikföretagen väljer ett så kaxigt tilltal, säger Håkan Eriksson.

Teknikföretagen är arbetsgivarorganisationen som ger kreativiteten utrymme. Vi finns över hela Sverige och bistår 3900 teknikföretag i arbetsrätt och branschfrågor, så att de kan fokusera på att utveckla varor och tjänster i världsklass. Teknikföretag formar framtiden, och vi hjälper dem att lyckas.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Håkan Eriksson tillförordnad kommunikationschef på Teknikföretagen3.9.2018 07:00Pressmeddelande

Håkan Eriksson tillträder den 3 september tjänsten som tillförordnad kommunikationschef på Teknikföretagen. Håkan kommer att fortsätta Teknikföretagens arbete med att synliggöra industrins betydelse för tillväxt och välfärd och de frågor som är av stor betydelse för den svenska industrins konkurrenskraft. I samband med detta tillträder tidigare kommunikationschef Per Braconier en tjänst som kommunikationsstrateg.

Ulf Lindberg ny näringspolitisk chef på Teknikföretagen17.8.2018 11:12Pressmeddelande

Ulf Lindberg, som på konsultbasis haft ett utredningsuppdrag åt Teknikföretagen, kommer att tillträda tjänsten som näringspolitisk chef på avdelningen Industriell utveckling. Ulf Lindbergs uppgift blir att öka fokuseringen med Teknikföretagens påverkansarbete. Innan Ulf Lindberg startade egen verksamhet var han näringspolitisk chef på Almega. Han efterträder Amelie von Zweigbergk som lämnar Teknikföretagen.

Teknikföretagen i Almedalen 201826.6.2018 07:00Pressinbjudan

I Almedalen sätter Teknikföretagen sökarljuset på några av den svenska industrins ödesfrågor. För om Sverige även framöver ska vara en framgångsrik industrination med en export som betalar vårt välstånd, då måste det till reformer på flera områden. I Almedalen kommer Teknikföretagen att fokusera på handel, hållbarhet och en fungerande kompetensförsörjning. Det blir heta debatter, blandat med djuplodande samtal och lättsamma mingel.