Ny vattenläcka i anslutning till Klostergatan

Ytterligare en vattenläcka uppstod igår torsdag (22 oktober) i närheten av den tidigare vattenläckan i korsningen Vasavägen - Klostergatan i centrala Linköping. Reparationsarbetet med vattenläckorna i Vasavägen fortsätter under helgen, och vägen mot Resecentrum kommer inte att kunna öppnas för trafik idag fredag (23 oktober) som planerats.

Inga kunder är utan vatten.

Prognosen är att läckorna blir lagade i helgen och att trafiken släpps på under måndagen den 23 oktober.

Mats Johansson, affärsenhetschef Ledningsnät, Tekniska verken i Linköping
mats.Johansson@tekniskaverken.se

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se