Ny vd för AF Bygg Göteborg

Håkan Boman har utsetts till ny vd för AF Bygg Göteborg. Håkan har arbetat som avdelningschef på bolaget sedan mars i år och har under hösten också axlat rollen som t f vd.
Håkan Boman, VD AF Bygg Göteborg

- Jag är mycket glad över att få välkomna Håkan som ny vd för AF Bygg Göteborg. Under hans ledning kommer bolaget fortsätta sin starka utveckling i Västsverige och bidra till att göra AF Gruppen Sverige till en betydande aktör på den svenska marknaden”, säger Andreas Rydbo, vd för AF Gruppen Sverige.

- Jag ser fram emot att tillsammans med våra duktiga medarbetare fortsätta göra nytta för våra kunder. Vi vet att kunderna uppskattar vårt nära, öppna samarbete och att vi gör allt för att förstå deras affär och nå de gemensamma målen i varje projekt”, säger Håkan Boman.

Håkan Boman kommer närmast från rollen som avdelningschef på AF Bygg Göteborg. Han har tidigare haft chefsroller på bland annat Forsen, NCC och Tornstaden. Håkan har en civilingenjörsexamen från Lunds tekniska högskola och är utbildad inom företagsekonomi och management.

AF Bygg Göteborg är ett bolag i AF Gruppen Sverige. AF Bygg Göteborg bygger bostäder och kommersiella fastigheter i nära samarbete med kunderna. Aktuella projekt är idrottshallen i Lerum, Tornet i Surte, hyresrätter på Kortedala Torg, studentlägenheter i Smedjan på Lindholmen och akutboendet Hotell Victor.

Håkan Boman, VD AF Bygg Göteborg

AF Gruppen Sverige bygger bostäder, lokaler och anläggningar samt utvecklar egna projekt. AF står för Addressing Future. Vi bygger för att påverka framtiden och skapa hållbara lösningar för människor, miljö och samhälle.

Vi är en del av AF Gruppen, en av Norges största entreprenör- och industrikoncerner med 3800 medarbetare i Norge, Sverige, Storbritannien och Kina. Verksamheten i AF Gruppen omfattar Projektutveckling, Bygg, Anläggning, Miljö, Energi och Offshore. Bolaget omsätter 12 miljarder NKR (2016) och är noterat på Oslo Børs.