Ny vd för Lejonfastigheter

Lejonfastigheters styrelse har fattat beslut om ny verkställande direktör för bolaget. Micael Antamo tillträder posten den 4 mars.

Micael Antamo

Micael Antamo är idag vd för Norrevo Fastigheter, Norrköpings kommunala fastighetsbolag. Micael Antamo har omfattande erfarenhet av ledningsuppdrag, till stor del inom fastighetsbranschen.

- Vi är glada för att Micael Antamo har tackat ja till uppdraget. Han kommer att tillföra mycket kompetens till bolaget. Lejonfastigheter är inne i ett intensivt utvecklingsskede och vi menar att Micael Antamo är rätt person att driva förändringsarbetet vidare, säger Björn Immerstrand, ordförande i Lejonfastigheters styrelse.

- Jag är mycket glad över förtroendet men även ödmjuk inför utmaningen. Det ska bli spännande och kul att få arbeta tillsammans med Lejonfastigheters medarbetare, styrelse och kunder för att ta nästa steg i företagets utveckling, säger Micael Antamo.

Nuvarande tillförordnad vd, Susanna Roback, kommer att fortsätta leda organisationen tills Micael Antamo tillträder posten, då hon återtar sin tidigare tjänst som fastighetschef för förvaltning och underhåll hos Lejonfastigheter.

Björn Immerstrand, ordförande i Lejonfastigheters styrelse, telefon 0736-33 03 88
Micael Antamo, telefon 072-709 50 56

Micael Antamo

Box 1943, Södra Stånggatan 1

Vi har ett 70-tal medarbetare som tillsammans bygger framtidens Linköping för stadens medborgare.