Gotlands Bryggeri

Ny VD på Gotlands Bryggeri

Carl Johan Stålhammar blir Gotlands Bryggeris nya vd. Han kommer närmast från Coop Gotland där han varit vd sedan 2017 Carl Johan tillträder tjänsten senast den 13 december 2022.
Carl Johan Stålhammar

Carl Johan är en välkänd profil på Gotland ända sedan han kom till Gotland 2011 då han blev vd för Wisby Strand och Kallis. Sedan 2017 är Carl Johan VD för Coop Gotland.

-          Jag är stolt över att snart vara en del av Gotlands Bryggeri. Bryggeriet har en stor utvecklingspotential både i att ta fram nya spännande produkter och skapa öl av högsta kvalitet. Jag har länge sneglat på Gotlands Bryggeri, det är ett fint varumärke som nu ska ta nästa steg i form av ett nytt bryggeri på ön. Världens bästa plats kombinerat med högkvalitativt öl – det är Gotland. Detta tillsammans med det härliga gänget som finns på S:t Hansgatan, det ser jag mycket fram emot, säger Carl Johan Stålhammar.

-          Med Carl Johan Stålhammar får vi en idérik vd med stort fokus på ledarskap. Han har gjort ett fantastiskt och kreativt arbete tillsammans med kollegorna på Coop Gotland. Att på 2020-talet starta en separat avdelning för vinylskivor i en Coopbutik och sedan köra igång ett skivbolag under samma flagg,  är lika knäppt som genialiskt. Att han också är rotad på Gotland sedan många år är ytterligare grädde på moset. Han är verkligen på alla sätt en drömvärvning och jag ser fram emot att få samarbeta med Carl Johan, säger Leif Börjesson, styrelseordförande på Gotlands Bryggeri.

Carl Johan tillträder sin tjänst senast den 13 december 2022.

För mer information, kontakta:

Carl Johan Stålhammar, 0702 94 98 65, carl-johan.stalhammar@coopgotland.se

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups, 0708 95 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Carl Johan Stålhammar

Om

Insprängt i det gotländska kulturarvet, innanför Visbys medeltida ringmur, ligger Gotlands Bryggeri. Två koppar­­­pannor, tre bryggmästare och tonvis av idéer har sedan starten 1995 producerat några av de mest älskade ölerna i Sverige.

Följ Gotlands Bryggeri

Senaste pressmeddelandena från Gotlands Bryggeri