Ny vd utsedd till E.ON Energidistribution

Den 1 januari 2020 tillträder Martin Höhler rollen som ny vd på E.ON Energidistribution. Martin har lång erfarenhet från flera ledande positioner inom E.ON och han har tillbringat en stor del av sin karriär i Sverige.

Martin Höhler tillträder som ny vd på E.ON Energidistribution den 1 januari 2020. Foto: E.ON.

Martin Höhler kommer närmast från E.ONs huvudkontor i Tyskland där han har arbetat som Senior Vice President Risk, Accounting & Controlling sedan april 2017.  Martin har en gedigen bakgrund från E.ON och har haft flera ledande positioner inom finans, strategi och affärsutveckling i Sverige, Storbritannien och Tyskland. Mellan 2013-2017 var han finansdirektör på E.ON Sverige.

- Jag önskar Martin varmt välkommen tillbaka till Sverige! Vårt nordiska ledningsteam ser väldigt mycket fram emot att nu fortsätta att utveckla och leda vår verksamhet tillsammans med honom, säger Marc Hoffmann, vd E.ON Sverige

Martin efterträder Johan Mörnstam som från och med den 1 januari tillträder sin nya roll som Senior Vice President Energy NetworksEurope på E.ON SE.  Martin Höhler tillträder rollen som vd E.ON Energidistribution den 1 januari 2020.

PRESSTRÄFF: Krafterna för ökad trygghet i Malmö växer26.11.2019 12:44:29 CETPressinbjudan

I en tid då många Malmöbor upplever att tryggheten i vardagen är utmanad är det viktigt att mobilisera och belysa de goda krafter som finns i samhället för att bryta den negativa utvecklingen. Stiftelsen Nattvandring.nu växer och startar nu, på lokalt initiativ, en ny nattvandringsgrupp i stadsdelen Rosengård. I samband med detta bjuder stiftelsen tillsammans med Malmö stad och E.ON, in till en pressträff onsdagen den 27 november klockan 9:00 för att ge sin syn på utvecklingen i staden och hur vi gemensamt kan bidra till en tryggare stad.

E.ONs moderna elnätsstation i Mörarp invigd29.10.2019 13:00:00 CETPressmeddelande

Arbetet med ombyggnationen och moderniseringen av elnätsstationen i Mörarp är en investering om ca 120 miljoner kronor. Det har bidragit till ca 13 årsarbeten under projekttiden och nu är projektet i hamn. Detta uppmärksammades med en invigning där representanter från bland annat E.ON och från ElTel, som utfört arbetet utan avbrott för kunderna, fanns på plats. Uppgraderingen som gjorts i stationen innebär att leveransen av el till 8 kommuner med tillsammans över 350 000 invånare blir modernare och säkrare, för både kunder och medarbetare.