Ny verksamhetschef för Axcell Fastighetspartner i Skåne

Jan Bengtsson är nu på plats som chef för Axcells verksamhet i Skåne. Han har lång erfarenhet inom fastighetsdrift och kommer närmast från en tjänst som ansvarig för driftentreprenad på Climat80.

Jan Bengtsson. Foto: Axcell Fastighetspartner

– Det har varit en hektisk start för min del, men jag har blivit väldigt bra bemött av alla. Det finns ett bra samarbete mellan avdelningarna och en familjär känsla. Axcell växer väldigt snabbt och vi har flera nya medarbetare på väg in. Det finns stora möjligheter för oss i Skåne, säger Jan.

Jan Bengtsson är utbildad i drift- och underhållsteknik och har bland annat arbetat som husvärd, drifttekniker och reparatör. Han har även jobbat i perioder som låssmed och väktare, men senare sökt sig tillbaka till fastighetsbranschen via ISS Facility Services, där han arbetade som driftchef och senare distriktschef. De senaste tio åren har han arbetat som verksamhetschef för driftentreprenad på Climat80 i Malmö.

– Det här jobbet känns roligt eftersom Axcell jobbar med helheten. Det var en av anledningarna till att jag sökte mig hit. Jag har lång erfarenhet av att driva driftentreprenader i stor skala och tekniken är den del jag kan bäst. Det som är nytt för mig här är trädgårdsdelen, säger Jan.

Ett växande företag

Axcell Fastighetspartner har idag verksamhet i Malmö, Helsingborg och Kristianstad och företaget siktar på att fortsätta växa i regionen.

– Jag kände till Axcell i Växjö sedan tidigare. Det blir en kul resa att få vara med och bygga upp organisationen här i Skåne. Vi ser att vårt arbete ger resultat och vi får hela tiden fler avtal. Mitt fokus nu blir att skapa ordning och struktur och se till att vi sköter våra leveranser mot kunderna, säger Jan.

Tydlig kommunikation och struktur

– Jag är strukturerad person som vill ha koll på läget. Jag är van vid att kommunicera med människor i olika situationer och jobbar mycket med att kommunicera förväntningar. Man kommer långt med ärlighet i kommunikation, säger Jan.

På fritiden är Jan och hans fru familjehem och tar hand om barn med särskilda behov. När han inte är med familjen spelar han golf och följer Malmö FF. Han ser också fram emot att kunna åka till familjens hus i Spanien igen framöver.

Jan Bengtsson. Foto: Axcell Fastighetspartner