Nya Audi A8 premiärvisas i ”Spider-man: Homecoming”

Redan innan den officiella världspremiären dyker nya Audi A8 upp på vita duken. Flaggskeppsmodellen gör ett gästspel i Marvels nya blockbuster ”Spider-Man: Homecoming”. Biobesökarna blir därmed först med att få en glimt av lyxlimousinen vid filmpremiären som sker i Los Angeles den 28 juni.

Spider-man och Audi TTS Roadster

I Marvels blockbuster låter sig Tom Holland som spelar ‘Peter Parker’, köras i nya Audi A8 L  med livvakten Happy Hogan (Jon Favreau) som chaufför . Filmsekvensen ger en första glimt av fronten och sidan av den nya limousinen. Biobesökarna får dessutom en demonstration av högautomatiserad körning i trafikköer då ‘Happy’ tar händerna från ratten under körning. Tack vare att Audi AI Traffic Jam Pilot är aktiverad kan Audi A8 ta över körningen och styra själv.

Utöver Audi A8 gör ytterligare två modeller gästspel i Spider-Man: Homecoming’. ‘Tony Stark’ kör liksom tidigare Audi R8 V10 Spyder, medan ‘Peter Parker’ själv kör en Audi TTS Roadster. Nya Audi A8 får officiell premiär i samband med Audi Summit ( www.summit.audi ) i Barcelona den 11 juli. ‘Spider-Man: Homecoming’ har svensk biopremiär den 5 juli.

Om Spider-Man: Homecoming
Efter sin spektakulära debut i Captain America: Civil War börjar en ung Peter Parker/Spider-Man (Tom Holland), utforska sin nyfunna identitet som nätsvingande superhjälte i Spider-Man: Homecoming. Fortfarande exalterad över sin upplevelse med the Avengers, återvänder Peter hem till sin moster May (Marisa Tomei), under uppsikt av sin mentor Tony Stark (Robert Downey Jr.). Peter försöker återuppta sina dagliga rutiner, men kan inte släppa tanken på att få visa att han är mer än bara en vänlig Spider-Man i grannskapet. Men när the Vulture (Michael Keaton) dyker upp som ny motspelare, hotas allt som är kärt i livet för Peter. Regi Jon Watts. Producerad av Kevin Feige och Amy Pascal. Screenplay av Jonathan Goldstein & John Francis Daley och Jon Watts & Christopher Ford och Chris McKenna & Erik Sommers. Screen Story av Jonathan Goldstein & John Francis Daley, baserat på Marvels Comic Book av Stan Lee och Steve Ditko.

Spider-man och Audi TTS Roadster

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2017. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Audi e-tron startsignal för elbilsoffensiv17.9.2018 20:18Pressmeddelande

Märket med de fyra ringarna startar en stor elbilsoffensiv i samband med världspremiären för Audi e-tron. 2025 kommer Audi att erbjuda tolv helt eldrivna bilar på de viktigaste marknaderna. Laddbara bilar beräknas samtidigt stå för en tredjedel av märkets försäljning. I portföljen ingår de två suvarna Audi e-tron och e-tron Sportback, varav den senare debuterar 2019. Dessutom tillkommer en rad eldrivna modeller med klassiska former som Avant och Sportback som skall erbjudas i varje relevant marknadssegment – från kompakt- till storbilsklassen.

Audi lanserar ett kort med 72000 laddpunkter i Europa med Audi e-tron Charging Service12.9.2018 14:37Pressmeddelande

Audi e-tron är början på en ny era inom Audi. Märket med de fyra ringarna är på väg att omvandlas från klassisk biltillverkare till premiumleverantör av mobilitetstjänster. Audi e-tron Charging Service är en av tjänsterna i det breda utbudet och ger tillgång till publika laddstationer i hela Europa. Audis eget laddningskort knyter samman över 72000 laddpunkter från 220 leverantörer. Allt för att ge problemfria resor med elbilen.

Produktionsstart för eldrivna Audi e-tron i Bryssel7.9.2018 08:06Pressmeddelande

Audi startade i veckan serietillverkningen av elbilen Audi e-tron. I den helt koldioxidneutrala anläggningen i Bryssel tillverkas även batterierna till den eldrivna suven. Räckvidden anges till över 40 mil enligt WLTP och med snabbladdning på upp till 150 kW tar det inte mer än 30 minuter att ladda om för en längre resa. Den 18:e september (svensk tid) är det världspremiär för Audi e-tron i San Fransisco.

Världspremiär i Pebble Beach – eldrivna Audi PB18 e-tron concept24.8.2018 07:42Pressmeddelande

Audi visar för första gången upp en designstudie på Pebble Beach Automotive Week i Monterey, Kalifornien. Den helt eldrivna Audi PB18 e-tron är en radikal vision av morgondagens supersportbil. Bred och låg, tydligt inspirerad av racingbanan och vindtunneln, är den byggd för att förflytta gränser. Själva konceptet och de utmanande linjerna skapades i Audis nya designstudio i Malibu i Kalifornien där märkets design utvecklas för framtiden. Det tekniska konceptet i PB18 e-tron har dragit fördel av Audi's många segrar i Le Mans. Audi Sport GmbH, Audis dotterbolag, har ansvarat för projektet. Förkortningen “PB18 e-tron” refererar både till Pebble Beach och det tekniska DNA som den delar med den framgångsrika LMP1-bilen Audi R18 e-tron.