Nya Audi A8 premiärvisas i ”Spider-man: Homecoming”

Redan innan den officiella världspremiären dyker nya Audi A8 upp på vita duken. Flaggskeppsmodellen gör ett gästspel i Marvels nya blockbuster ”Spider-Man: Homecoming”. Biobesökarna blir därmed först med att få en glimt av lyxlimousinen vid filmpremiären som sker i Los Angeles den 28 juni.

Spider-man och Audi TTS Roadster

I Marvels blockbuster låter sig Tom Holland som spelar ‘Peter Parker’, köras i nya Audi A8 L  med livvakten Happy Hogan (Jon Favreau) som chaufför . Filmsekvensen ger en första glimt av fronten och sidan av den nya limousinen. Biobesökarna får dessutom en demonstration av högautomatiserad körning i trafikköer då ‘Happy’ tar händerna från ratten under körning. Tack vare att Audi AI Traffic Jam Pilot är aktiverad kan Audi A8 ta över körningen och styra själv.

Utöver Audi A8 gör ytterligare två modeller gästspel i Spider-Man: Homecoming’. ‘Tony Stark’ kör liksom tidigare Audi R8 V10 Spyder, medan ‘Peter Parker’ själv kör en Audi TTS Roadster. Nya Audi A8 får officiell premiär i samband med Audi Summit ( www.summit.audi ) i Barcelona den 11 juli. ‘Spider-Man: Homecoming’ har svensk biopremiär den 5 juli.

Om Spider-Man: Homecoming
Efter sin spektakulära debut i Captain America: Civil War börjar en ung Peter Parker/Spider-Man (Tom Holland), utforska sin nyfunna identitet som nätsvingande superhjälte i Spider-Man: Homecoming. Fortfarande exalterad över sin upplevelse med the Avengers, återvänder Peter hem till sin moster May (Marisa Tomei), under uppsikt av sin mentor Tony Stark (Robert Downey Jr.). Peter försöker återuppta sina dagliga rutiner, men kan inte släppa tanken på att få visa att han är mer än bara en vänlig Spider-Man i grannskapet. Men när the Vulture (Michael Keaton) dyker upp som ny motspelare, hotas allt som är kärt i livet för Peter. Regi Jon Watts. Producerad av Kevin Feige och Amy Pascal. Screenplay av Jonathan Goldstein & John Francis Daley och Jon Watts & Christopher Ford och Chris McKenna & Erik Sommers. Screen Story av Jonathan Goldstein & John Francis Daley, baserat på Marvels Comic Book av Stan Lee och Steve Ditko.

Spider-man och Audi TTS Roadster

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2017. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Audi e-tron provkörd i Abu Dhabi6.12.2018 10:13Pressmeddelande

Den 18:e september (CET) premiärvisades Audi e-tron i San Fransisco. Nu har de första journalisterna fått provköra elsuven på publika vägar i Abu Dhabi i Förenade Arabemiraten. Teststräckan startade i Masdar City, en av världens mest hållbara urbana stadsdelar, och fortsatte uppför berget Jebel Hafeet. Under nedfärden testades elbilens kapacitet att återvinna rörelseenergi. Tack vare ett nytt intelligent bromssystem kan över 90 procent av alla inbromsningar användas för att ladda batteriet i Audi e-tron.

Fem säkerhetsstjärnor till nya Audi A6 i Euro NCAP21.9.2018 09:58Pressmeddelande

Nya Audi A6 har testats och belönats med toppbetyget fem stjärnor i Euro NCAP, ett av de viktigaste säkerhetstesterna i Europa. Tjänstebilsfavoriten är därmed en av de säkraste i sin klass. På den svenska marknaden ingår dessutom flera avancerade säkerhetssystem som standard där information inhämtas både från den egna bilens sensorer, andra bilar och navigationsdata för att göra körningen så säker som möjligt.