Nya Audi A8 premiärvisas i ”Spider-man: Homecoming”

Redan innan den officiella världspremiären dyker nya Audi A8 upp på vita duken. Flaggskeppsmodellen gör ett gästspel i Marvels nya blockbuster ”Spider-Man: Homecoming”. Biobesökarna blir därmed först med att få en glimt av lyxlimousinen vid filmpremiären som sker i Los Angeles den 28 juni.

Spider-man och Audi TTS Roadster

I Marvels blockbuster låter sig Tom Holland som spelar ‘Peter Parker’, köras i nya Audi A8 L  med livvakten Happy Hogan (Jon Favreau) som chaufför . Filmsekvensen ger en första glimt av fronten och sidan av den nya limousinen. Biobesökarna får dessutom en demonstration av högautomatiserad körning i trafikköer då ‘Happy’ tar händerna från ratten under körning. Tack vare att Audi AI Traffic Jam Pilot är aktiverad kan Audi A8 ta över körningen och styra själv.

Utöver Audi A8 gör ytterligare två modeller gästspel i Spider-Man: Homecoming’. ‘Tony Stark’ kör liksom tidigare Audi R8 V10 Spyder, medan ‘Peter Parker’ själv kör en Audi TTS Roadster. Nya Audi A8 får officiell premiär i samband med Audi Summit ( www.summit.audi ) i Barcelona den 11 juli. ‘Spider-Man: Homecoming’ har svensk biopremiär den 5 juli.

Om Spider-Man: Homecoming
Efter sin spektakulära debut i Captain America: Civil War börjar en ung Peter Parker/Spider-Man (Tom Holland), utforska sin nyfunna identitet som nätsvingande superhjälte i Spider-Man: Homecoming. Fortfarande exalterad över sin upplevelse med the Avengers, återvänder Peter hem till sin moster May (Marisa Tomei), under uppsikt av sin mentor Tony Stark (Robert Downey Jr.). Peter försöker återuppta sina dagliga rutiner, men kan inte släppa tanken på att få visa att han är mer än bara en vänlig Spider-Man i grannskapet. Men när the Vulture (Michael Keaton) dyker upp som ny motspelare, hotas allt som är kärt i livet för Peter. Regi Jon Watts. Producerad av Kevin Feige och Amy Pascal. Screenplay av Jonathan Goldstein & John Francis Daley och Jon Watts & Christopher Ford och Chris McKenna & Erik Sommers. Screen Story av Jonathan Goldstein & John Francis Daley, baserat på Marvels Comic Book av Stan Lee och Steve Ditko.

Spider-man och Audi TTS Roadster

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2016. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Audi sätter nytt försäljningsrekord med 1 878 100 levererade bilar 201715.1.2018 09:52Pressmeddelande

2017 blev åttonde året i rad med försäljningsrekord för AUDI AG. Trots en turbulent inledning på året lyckades företaget leverera rekordsiffran 1 878 100 bilar, vilket var en ökning med 0,6 procent. Försäljningen av märket med de fyra ringarna ökade på samtliga tre huvudmarknader. I USA steg försäljningen med 7,8 procent. I Kina lyckades Audi hämta hem den svaga inledningen och ökade totalt med 1,1 procent. På hemmamarknaden Tyskland levererades 0,4% fler bilar jämfört med rekordåret 2016.

Säljstart för Nya Audi A7 Sportback19.12.2017 13:45Pressmeddelande

Linjesköna A7 Sportback premiärvisades symboliskt i Audis helt nya högteknologiska designcenter i mitten på oktober. Lagom till jul öppnas nu orderböckerna hos de svenska Audi-handlarna. Den stora fyradörrarscoupen delar många tekniska nyheter med avancerade Audi A8 och har både elektrifierad drivlina och helt ny digital interiör. Premiären sker i mars nästa år och ca-priset för 3.0 TFSI V6-motorn på 340 hk är 662.000 kr.

Audi förlänger titelsponsorskap i FIS Ski World Cup29.10.2017 09:50Pressmeddelande

Audi titelsponsor i alpina världcupen till 2021/22 20-årsjubileum för samarbetet med svenska alpina landslaget Kör Audi quattro för maximalt grepp i vinterväglag Audi förlänger samarbetet och fortsätter som titelsponsor till Audi FIS Ski World Cup till 2022. Märket befäster därmed positionen som stark partner till internationell skidsport. I helgen inleds märkets 16:e säsong som titelsponsor vid storslalompremiären i österrikiska Sölden. I samband med säsongsstarten av den alpina världscupen i Sölden gav Audi det positiva beskedet att märket kommer att fortsätta som titelsponsor av Audi FIS Ski World Cup till och med säsongen 2021/2022. Företaget har varit aktivt i den alpina världen i över 30 år och är idag partner till 15 alpina nationella team och Fédération Internationale de Ski (FIS). Märket med de fyrhjulsdrivna quattrobilarna har även en lång historia som partner till den alpina skidvärlden i Sverige. De svenska landslagsåkarna har kört Audi mellan tävlingarna sedan 1997. Under