Nya bildelningstjänsten aimo samarbetar med Renault

Stockholms nya bildelningstjänst aimo kommer att använda sig av elbilen Renault Zoe. Snart börjar 300 bilar att rulla på Stockholms gator. - Det är den bästa bilen för den här typen av tjänst på markaden just nu. Lätt att parkera, rymlig och med lång räckvidd, säger aimos VD, Koichi Harayama.

aimo med blåa detaljer i Norra Djurgårdsstaden.

Senare i höst är det premiär för Stockholms nya bildelningstjänst aimo. 300 bilar ska finnas tillgängliga för stockholmarna att plocka upp – antingen direkt från gatan eller från någon av aimos reserverade p-platser, s.k. hotspots.

Bilarna stripas med aimos logga och färger och kommer vara synliga i aimos app. Appen innehåller alla de funktioner som behövs såsom boka, öppna dörren och avsluta hyran osv..

- Renault lanserade Zoe redan 2014 i Sverige och i augusti i år är vi marknadsledande på elbilsmarknaden här. Samarbetet med aimo i Stockholm bekräftar vår strategi att bildelning är lösningen för hållbar mobilitet i framtiden. Med 5 000 Zoe som rullar i sju storstäder är Renault ledande inom bildelning av elbilar i Europa. Vi ser fram emot att följa detta spännande projekt och är glada att aimo valt Zoe som en smart elektrisk city-bil, säger Alain Thoral, direktör Elbilar Renault Nordic AB

aimos målsättning är att erbjuda en enkel och rolig användarupplevelse. Bilarna har en sportig känsla, de kommer i fyra accentfärger och appen är lätt att använda. säger Koichi Harayama.

För mer information, kontakta Josephine Adorelle, pressansvarig via mail: press@aimosolution.com alt. Tel: 070 550 05 96

aimo med blåa detaljer i Norra Djurgårdsstaden.

aimo drivs av Aimo Solution AB, ett nystartat bolag med kontor i Stockholm. Aimo Solution AB ägs till 100% av den japanska företagsgruppen Sumitomo Corp., som firar 100 års jubileum 2019. Sumitomo Corp. är ett av japans största handelsföretag med verksamhet inom ett flertal branscher. Totalt har företaget ca.73 000 anställda i 66 länder. Sumitomo Corp. har en lång erfarenhet av bilbranschen och samarbetar med olika biltillverkare. I Sverige äger Sumitomo Corp. bolaget SC Motors Sweden AB med 150 anställda i Upplands Väsby.