Nya Collectum.se prisas med Guldhanden

Valcentralen Collectums hemsida har vunnit utmärkelsen Guldhanden i kategorin ”bästa kommersiella webbplats”. Det stod klart när vinnarna utsågs den 21 oktober under de (i år) digitala SiteVisiondagarna. Collectums nya hemsida lanserades i februari i år. Collectum har tidigare vunnit Guldhanden i kategorin ”bästa intranät”.

Intranätleverantören SiteVision delar varje år ut priset Guldhanden. Priset hyllar lösningar som sticker ut, bäst uppfyller sitt syfte och möter sin målgrupp. I år var det dessutom rekordmånga nomineringar, av dessa valdes fyra bidrag ut inom respektive kategori. I kategorin bästa kommersiella webbplats tävlade CollectumNordnet Bank, Euro Accident och Opus Bilprovning.

– Vi känner en otrolig stolthet över att ha vunnit Guldhanden för bästa kommersiella webbplats, särskilt som konkurrensen var extra hård i år. Vårt fokus har varit att göra det enkelt för användarna med en tydlig struktur, ett begripligt innehåll och vi har arbetat kostnadseffektivt utan att för den skull göra avkall på användarnyttan, säger Hanna von Knorring Hällkvist, projektledare för Collectums nya hemsida.

Motiveringen till Collectums förstaplats löd: ”Årets vinnare har verkligen ansträngt sig för att berätta om ett komplext ämne på ett enkelt sätt. Organisationen satte konkreta mål som de skulle uppnå, och mätningarna visar att de har lyckats. Det goda resultatet beror troligtvis på att de har intervjuat användarna och låtit dem testa webbplatsen kontinuerligt. Det ledde bland annat till en överskådlig guide som uppskattas av både användarna och juryn.”

– Det här är ett kvitto på att det agila arbetssätt som Collectum har valt är en framgång – det hjälper oss helt enkelt att göra rätt saker när vi utvecklar våra tjänster, säger Bodil Nelsson, chef för Marknad och kommunikation på Collectum.

Collectum.se har ca 114 000 unika besökare per månad.

Länkar:
sitevisiondagarna.se/guldhanden
collectum.se

För mer information, kontakta gärna:
Daniel Kinnerup, pressansvarig 073-940 16 84
Bodil Nelsson, chef Marknad och kommunikation, 070-610 63 40

Collectum förmedlade 49 miljarder kronor i premier under 2019 mellan 36 000 företag och cirka tio försäkringsbolag. www.collectum.se www.pratapension.se