Nya Google AdWords add-on visar vilka företag som klickar på dina annonser

15.11.2016 11:23 | Saqoia Corp

En premium-version av det nya, framgångsrika add-on till Google Analytics lanseras i mitten av december, och är avsedd för alla Google AdWords-annonsörer. Google Adwords förväntas omsätta över 80 miljarder USD år 2016, och är därmed det största online-annonsnätverket på Internet.

Premium-versionen kommer att lanseras på TechCrunch Disrupt i London den 5 december 2016. Några dagar därefter kommer alla Google Analytics-användare runt om i världen få fri tillgång att testa den nya programvaran, som utvecklats av Fastbase.

Premium-versionen förväntas kosta 29 USD per månad och ger obegränsad tillgång till att ladda ner information om de företag som har klickat på Google AdWords.

Premium-versionen innehåller dessutom information om när och hur länge företagen har besökt dina webbplatser och därmed också deras intresse för ditt företag.

Med detta nya premium add-on till Google Analytics får 1,5 miljoner AdWords-annonsörer möjlighet att lära sig vilka typer av företag som klickar på deras Adwords, och därmed också möjlighet att optimera sina kampanjer och inte minst möjligheten att hitta nya potentiella kunder. All information som adresser, branscher, telefonnummer, kontaktpersoner och e-postadresser laddas ner direkt till Excel eller integreras med ett CRM-system.

Detta nya add-on från Fastbase spås redan nu bli ett av de bästa verktygen för att dra full nytta av Google AdWords-kampanjer. Den nya programvaran installeras med ett enda klick för alla Google Analytics-användare här: http://analytics.fastbase.com

Följ Saqoia Corp

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.