Nya ledamöter i Fastigos styrelse

Cathrine Holgersson, till vardags vd för Gavlegårdarna i Gävle, blev åter vald till ordförande i Fastigos styrelse under stämman som för året hölls digitalt. Tre nya ledamöter valdes in av stämman.

Cathrine Holgersson
-Jag känner mig stolt och hedrad att återigen fått stämmans förtroende att fortsätta som Fastigos ordförande. I dessa exceptionella tider är det extra viktigt att våra medlemmar får stöd av en kompetent och trygg arbetsgivarorganisation såsom Fastigo, en organisation som levererar exemplariskt till våra medlemmar i dessa tuffa tider, säger Cathrine Holgersson.

Stämman antog valberedningen förslag till tre nya ledamöter som ersättare till de tre som avgick.
- Jag vill rikta ett varmt tack till Ann Irebo, vd HSB Skåne, Reinhold Lennebo, vd Fastighetsägarna Sverige och Ängelholmshems tidigare vd Benth Jensen för deras värdefulla insatser i styrelsen. Styrelsen välkomnar Pia Jönsson, vd Trelleborgshem, Dennis Bucht, vd Fastighetsägarna GFR och Anders Stjärnberg, vd för HSB Östergötland till det stimulerande arbetet med att jobba fram bästa möjliga förutsättningar för fastighetsbranschens arbetsgivare, säger Cathrine Holgersson.

Fastigos styrelse för det kommande verksamhetsåret:
Cathrine Holgersson, vd AB Gavlegårdarna (ordförande)
Michael Carlsson, vd HSB Malmö (vice ordförande)
Anders Nordstrand, vd SABO
Chris Österlund, vd AB Botkyrkabyggen
Pernilla Bonde, vd HSB Riksförbund
Jerker Eriksson, vd AB Bostaden i Umeå
Marie Selin, Operativ chef, NP3 Fastigheter AB
Mikael Granath, vd Willhem AB
Per-Henrik Hartmann, vd Familjebostäder i Göteborg AB
Jonas Schneider, vd AB Familjebostäder, Stockholm
Pia Jönsson, vd Trelleborgshem