Nya medlemmar i C.F. Møller Architects direktion

Associerad partner och arkitekt Vendela Martinac i Stockholm tar plats i C.F. Møllers direktion tillsammans med Franz Ødum, arkitekt och avdelningschef i Köpenhamn.

Klaus Toustrup, Vendela Martinac, Birgit Møller, Franz Ødum och Lone Bendorff. Foto: C.F. Møller Architects / Peter Sikker Rasmussen

C.F. Møller utökar sin direktion och har för första gången en svensk medlem i form av associerad partner Vendela Martinac, som har arbetat för C.F. Møller i Stockholm sedan 2012. Vendela tar plats i koncernledningen tillsammans med Franz Ødum, associerad partner och chef för Köpenhamn, som anslöt sig till C.F. Møller 2011.

Arkitekt och partner Klavs Hyttel lämnar direktionen för att fokusera på hälsovårdsprojekt, som under de senaste åren har fått ett allt större internationellt erkännande.

"Vi är glada över att kunna ta in framtida ledare inom företaget, och vi ser fram emot att arbeta tillsammans i direktionen med bredare kompetens och starkare förankring på alla våra kontor", säger Lone Bendorff, CEO och partner på C.F. Møller Architects.

C.F. Møllers direktion består nu av CEO och partner Lone Bendorff, CFO Birgit Møller, arkitekt och partner Klaus Toustrup, associerad partner och arkitekt Vendela Martinac samt associerad partner och arkitekt Franz Ødum.

Direktionen ansvarar för den övergripande ledningen och genomförandet och fastställer tillsammans med partnergruppen den strategiska inriktningen för C.F. Møller Architects. C.F. Møller grundades 1924 och har idag cirka 350 anställda och kontor i Aarhus, Aalborg, Köpenhamn, Stockholm, Malmö, Oslo, London och Berlin.

C.F. Møller är känt för arkitektonisk kvalitet som bygger på erfarenhet, innovation och nordiska värderingar och garanterar hållbara och estetiska lösningar med bestående värde för kunder, brukare och samhälle. Detta har bidragit till att göra C.F. Møller är ett av Skandinaviens mest prisbelönta arkitektkontor.

Om Vendela Martinac
Vendela Martinac anslöt sig till C.F. Møller Architects 2012 och har tidigare arbetat på Visbyark och Bsk Arkitekter. Vendela tog examen som arkitekt från KTH och har sedan dess fortsatt sin utbildning vid Harvard T.H. Chan School of Public Health och Chalmers tekniska högskola.

Om Franz Ødum
Franz Ødum har varit i C.F. Møller sedan 2011 och har tidigare arbetat på Juul Frost Architects, RIA Architects och MWs studio sedan han tog sin examen som arkitekt från Aarhus arkitektskola.

Lone Bendorff. Foto: C.F. Møller Architects / Peter Sikker Rasmussen
Vendela Martinac. Foto: C.F. Møller Architects
Franz Ødum. Foto: C.F. Møller Architects

Totalt har C.F. Møller idag cirka 350 anställda. Förutom kontoret i Stockholm har C.F. Møller kontor i Malmö, Oslo, London, Berlin, Århus, Köpenhamn och Aalborg

C.F. Møller Architects ger form åt visionen om en ny mediastad i Danmark27.6.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

TV 2 Danmark, Jysk Fynske Medier, SDU, TV 2 Fyn och Media City Odense (MCO) har undertecknat en avsiktsförklaring med DSB Ejendomsutveckling om att skapa en mediastad i Odense. Den första fasen av den nya mediastaden, som enligt visionen för projektet ska vara klar i början av 2026, kommer att sätta nya standarder för innovation och samarbete, och utgöra ramen för världens bästa arbetsplats.

Vinst för triangelformad kontorsbyggnad och nytt landmärke i Malmö27.4.2022 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

Förslaget ”Prisma Parkkvarter3,” tar hem vinst i markanvisningstävling i Hyllie utlyst av Malmö stad. C.F. Møller Architects har tillsammans med Wästbygg tagit fram det vinnande förslaget, som omfattar en triangelformad kontorsbyggnad om 14 500 kvm. Byggnadens höjd varierar från fyra upp till nio våningar och utformas med takterrasser i olika nivåer och uppförs med stomme av trä. Byggstart sker tidigast 2024.