Nya möjligheter med stark kryptering ger bättre säkerhet och kontroll i publika och privata moln

nCipher Security, en del av Entrust Datacard, lanserar två nyheter i sin nShield-portfölj med hårdvarubaserade säkerhetsmoduler (HSM): nShield® Web Services Option Pack och nShield Container Option Pack, som gör det lättare att utnyttja stark kryptering i molnbaserade applikationer och förbättrar säkerhet och kontroll i både publika och privata moln.

nShield Web Services Option Pack är en lösning för att införa HSM-moduler i molnbaserade datacenter. Den erbjuder ett molnanpassat REST API för applikationer som behöver tjänster för kryptering av nycklar och data. nShield HSM-moduler kan hantera en rad kryptografiska funktioner, bland annat nyckelgenerering, kryptering, dekryptering, signering och verifiering. nShield Web Services Option Pack underlättar installation av applikationer som utnyttjar nShield HSM och gör det möjligt för kunden att använda egna lastbalanserare för att optimera drift och utnyttjande av en grupp med HSM-moduler.

nShield Container Option Pack gör det möjligt för nShield HSM-moduler att fungera sömlöst inom en containerbaserad systemmiljö. Många företag och myndigheter har upptäckt fördelarna med en containerarkitektur och möjligheterna den skapar i form av skalbarhet, flexibilitet och orkestrering. Genom nShield Container Option Pack kan systemutvecklarna dra nytta av dessa fördelar och samtidigt få tillgång till nShield HSM-moduler för att skydda känsligt data och nycklar. Lösningen sparar tid vid utveckling och driftsättning av säkra containerbaserade applikationer.

– En stark drivkraft för och möjliggörare av digital transformation är att många organisationer väljer en molncentrerad IT-strategi och redan 2021 kommer enligt IDC 70% av nyutvecklade verksamhetssystem att vara molnbaserade, säger Dick Jacobsson, svensk försäljningschef på nCipher Security.

Detta är en utveckling som sätter säkerhetsfrågorna i ännu tydligare fokus, eftersom molnet kan skapa osäkerhet kring hur eget data skyddas och ge sämre kontroll över hur IT-infrastrukturen är uppbyggd. nCipher hjälper företag att skapa en modern IT-miljö där de samtidigt kan upprätthålla en stark kontroll över egna data och krypteringsnycklar.

nCipher erbjuder ytterligare krypteringslösningar för kunder som valt en molncentrerad IT-strategi:

nShield as a Service

nShield as a Service är en abonnerad tjänst som ger tillgång till molnbaserade nShield HSM-moduler på precis samma sätt som om enheterna står i kundens eget datacenter, samtidigt som man slipper installera och underhålla hårdvaran. Genom att istället få tillgång till nShield HSM via molnet får de förutsägbara kostnader och kan anpassa kapaciteten till det aktuella behovet. Samtidigt sparar man utrymme i egna datacenter och minskar tiden som går åt till rutinmässig systemövervakning och underhåll.

Bring Your Own Key

Genom att kombinera Bring Your Own Keys (BYOK) med nShield HSM kan kunden använda sina egna kryptonycklar även för applikationer i det publika molnet, exempelvis Amazon Web Services (AWS), Google Cloud Platform (GCP) och Microsoft Azure. Samtidigt som man får del av alla fördelar med molnet kan man upprätthålla interna rutiner för kryptering och nyckelhantering, vilket ger bättre kontroll över känsliga data.

Mer information om våra lösningar finns här.

Om nCipher Security

nCipher Security, en del av Entrust Datacard, är marknadsledare inom generella, hårdvarubaserade säkerhetsmoduler (HSM). Vi tillför värde genom ökat förtroende, integritet och kontroll kopplat till affärskritisk information och applikationer. Dagens dynamiska digitala miljö skapar ökad kundnöjdhet, konkurrensfördelar och effektivisering, samtidigt som den medför ökade säkerhetsrisker. Våra krypteringslösningar höjer säkerheten vid användning av nya teknologier som molnet, Internet of Things, blockkedjan och digitala betalningar och underlättar anpassningen till nya regelverk. Vi gör detta genom samma beprövade teknologi som globala verksamheter idag använder för att skydda sina känsliga data, nätverkskommunikation och infrastruktur mot yttre hot. www.ncipher.com

Följ oss på LinkedIn, Twitter, Facebook och Instagram – sök på nCipherSecurity.

nCipher Security
Dick Jacobsson, dick.jacobsson@ncipher.com +46 76 859 83 59
Megan Nemeh megan.nemeh@ncipher.com +1 408 887 5064
Liz Harris liz.harris@ncipher.com +44 7973 973648

About Business Wire

Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

ProteinQure Collaborates with AstraZeneca to Design Novel Peptide Therapeutics9.7.2020 10:00:00 CESTPress release

ProteinQure, a leader in computational protein drug discovery, announces a collaboration with the global biopharmaceutical company AstraZeneca to apply structure-based design to the creation of therapeutic libraries with the aim of accelerating the research and development of peptide therapeutics. Peptide therapeutics have unique properties that make them highly effective against some disease targets outside the scope of traditional small molecule and antibody modalities. However, due to the number of peptide variations, very few of these potential therapeutics have been studied. Integrating high-accuracy biophysical models and machine learning, it is possible to explore this vast therapeutic space and design peptide libraries with broad applicability in drug discovery. The collaboration will leverage ProteinQure's expertise in computational methods and structure-based drug design. AstraZeneca will conduct experimental validation, drawing on the company’s extensive expertise in biologi

RAM Active Investments Launches an AI-Driven Sustainable Fund Solution for the Climate Transition9.7.2020 09:00:00 CESTPress release