Nya möjligheter med stark kryptering ger bättre säkerhet och kontroll i publika och privata moln

nCipher Security, en del av Entrust Datacard, lanserar två nyheter i sin nShield-portfölj med hårdvarubaserade säkerhetsmoduler (HSM): nShield® Web Services Option Pack och nShield Container Option Pack, som gör det lättare att utnyttja stark kryptering i molnbaserade applikationer och förbättrar säkerhet och kontroll i både publika och privata moln.

nShield Web Services Option Pack är en lösning för att införa HSM-moduler i molnbaserade datacenter. Den erbjuder ett molnanpassat REST API för applikationer som behöver tjänster för kryptering av nycklar och data. nShield HSM-moduler kan hantera en rad kryptografiska funktioner, bland annat nyckelgenerering, kryptering, dekryptering, signering och verifiering. nShield Web Services Option Pack underlättar installation av applikationer som utnyttjar nShield HSM och gör det möjligt för kunden att använda egna lastbalanserare för att optimera drift och utnyttjande av en grupp med HSM-moduler.

nShield Container Option Pack gör det möjligt för nShield HSM-moduler att fungera sömlöst inom en containerbaserad systemmiljö. Många företag och myndigheter har upptäckt fördelarna med en containerarkitektur och möjligheterna den skapar i form av skalbarhet, flexibilitet och orkestrering. Genom nShield Container Option Pack kan systemutvecklarna dra nytta av dessa fördelar och samtidigt få tillgång till nShield HSM-moduler för att skydda känsligt data och nycklar. Lösningen sparar tid vid utveckling och driftsättning av säkra containerbaserade applikationer.

– En stark drivkraft för och möjliggörare av digital transformation är att många organisationer väljer en molncentrerad IT-strategi och redan 2021 kommer enligt IDC 70% av nyutvecklade verksamhetssystem att vara molnbaserade, säger Dick Jacobsson, svensk försäljningschef på nCipher Security.

Detta är en utveckling som sätter säkerhetsfrågorna i ännu tydligare fokus, eftersom molnet kan skapa osäkerhet kring hur eget data skyddas och ge sämre kontroll över hur IT-infrastrukturen är uppbyggd. nCipher hjälper företag att skapa en modern IT-miljö där de samtidigt kan upprätthålla en stark kontroll över egna data och krypteringsnycklar.

nCipher erbjuder ytterligare krypteringslösningar för kunder som valt en molncentrerad IT-strategi:

nShield as a Service

nShield as a Service är en abonnerad tjänst som ger tillgång till molnbaserade nShield HSM-moduler på precis samma sätt som om enheterna står i kundens eget datacenter, samtidigt som man slipper installera och underhålla hårdvaran. Genom att istället få tillgång till nShield HSM via molnet får de förutsägbara kostnader och kan anpassa kapaciteten till det aktuella behovet. Samtidigt sparar man utrymme i egna datacenter och minskar tiden som går åt till rutinmässig systemövervakning och underhåll.

Bring Your Own Key

Genom att kombinera Bring Your Own Keys (BYOK) med nShield HSM kan kunden använda sina egna kryptonycklar även för applikationer i det publika molnet, exempelvis Amazon Web Services (AWS), Google Cloud Platform (GCP) och Microsoft Azure. Samtidigt som man får del av alla fördelar med molnet kan man upprätthålla interna rutiner för kryptering och nyckelhantering, vilket ger bättre kontroll över känsliga data.

Mer information om våra lösningar finns här.

Om nCipher Security

nCipher Security, en del av Entrust Datacard, är marknadsledare inom generella, hårdvarubaserade säkerhetsmoduler (HSM). Vi tillför värde genom ökat förtroende, integritet och kontroll kopplat till affärskritisk information och applikationer. Dagens dynamiska digitala miljö skapar ökad kundnöjdhet, konkurrensfördelar och effektivisering, samtidigt som den medför ökade säkerhetsrisker. Våra krypteringslösningar höjer säkerheten vid användning av nya teknologier som molnet, Internet of Things, blockkedjan och digitala betalningar och underlättar anpassningen till nya regelverk. Vi gör detta genom samma beprövade teknologi som globala verksamheter idag använder för att skydda sina känsliga data, nätverkskommunikation och infrastruktur mot yttre hot. www.ncipher.com

Följ oss på LinkedIn, Twitter, Facebook och Instagram – sök på nCipherSecurity.

nCipher Security
Dick Jacobsson, dick.jacobsson@ncipher.com +46 76 859 83 59
Megan Nemeh megan.nemeh@ncipher.com +1 408 887 5064
Liz Harris liz.harris@ncipher.com +44 7973 973648

About Business Wire

Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

Nike Extends its Athletic Leadership5.2.2020 19:00:00 CETPress release

Today, NIKE, Inc. (NYSE: NKE), unveiled breakthrough innovation for athletes competing in the Tokyo 2020 Games, including footwear designed to provide runners with a measurable performance benefit for a new era of competition. The NEXT% platform, introduced by barrier-breaking marathoner Eliud Kipchoge, will now expand into new disciplines following its unparalleled success in distance running. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20200205005708/en/ An international group of athletes joined the Nike 2020 Forum in New York to unveil the brand's latest performance and sustainable innovations. From left to right: Ibtihaj Muhammad, English Gardner, Leticia Bufoni, Blake Leeper, Timothy Cheruiyot, Dina Asher-Smith, Tomoya Ochiai, Sky Brown, Chris Mosier, Nyjah Huston, DeAnna Price, Bebe Vio, Kevin Mayer, Megan Blunk, Brandi Chastain, Aaron Brown, Sophie Hahn, Aori Nishimura, Diana Taurasi, Miles Chamley-Watson, Leon Schae

Cepton Expands With $50 Million Investment From Koito5.2.2020 18:00:00 CETPress release