Nya SEAT Ateca blåser nytt liv i SUV-segmentet

Den 15 juni avtäcks Nya SEAT Ateca, en betydande medlem i SEATs SUV-familj.

• Nya SEAT Ateca 2020 kommer med mer emotionell design och uppdaterad interiör
  • Den kompakta SUV:en erbjuder en helt uppkopplad användarupplevelse
  • Nya SEAT Ateca 2020 tar komfort och säkerhet till nya nivåer inom segmentet
  • Ett förnyat utbud av avancerade förbränningsmotorer ökar både effektivitet och prestanda
  • Nya SEAT Ateca 2020 avtäcks den 15 juni

Martorell, 8 juni 2020, Var beredd, SEAT förnyar sin framgångsrika Ateca med introduktionen av 2020-versionen. Det nya fordonet kommer att bygga på sina tidigare kompakta SUV-attribut samt ett uppdaterat och mer känslomässigt utseende både interiört och exteriört, en helt uppkopplad användarupplevelse, högre nivåer av säkerhet och komfort samt ökad effektivitet.

Sedan introduktionen 2016 har mer än 300 000 SEAT Ateca sålts, en enorm prestation för modellen och med SEATs vidareutveckling blir modellen nu ännu mer tilltalande.

Håll dig uppdaterad, den 15 juni avtäcks Nya SEAT Ateca, en viktig medlem i SEATs SUV-familj.

SEAT är det enda bilföretag som designar, konstruerar, tillverkar och marknadsför sina bilar i Spanien. Det multinationella företaget, som ingår i Volkswagen-koncernen, har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona), exporterar 81% av sina bilar och är verksamt i fler än 75 länder. 2019 sålde SEAT 574.100 bilar, fler än någonsin tidigare under sin 70-åriga historia, och redovisade en vinst efter skatt på 346 miljoner euro och en rekordomsättning på över 11 miljarder euro.

Under 2019, allokerade SEAT 1.259 miljarder euro för att accelerera sitt investeringsprogram, främst för utveckling av nya eldrivna modeller. För sitt engagemang mot klimatförändringarna och för utfasningen av fossila bränslen, har SEAT i tillägg till detta avsatt 27 miljoner euro för investeringar i hållbara initiativ och arbetar också med en ambitiös miljöstrategi, ”Move to Zero”, vars mål är att till 2030 helt ha utraderat Martorell-fabrikens klimatavtryck.

SEAT har fler än 15.000 anställda och tre produktionsanläggningar – Barcelona, El Prat de Llobregat och Martorell, där modellerna Ibiza, Arona och Leon tillverkas. Dessutom tillverkas Ateca i Tjeckien, Tarraco i Tyskland, Alhambra i Portugal och Mii electric, SEAT s första helt eldrivna bil, i Slovakien.

SEAT donerar 100.000 euro till projektet #YoMeCorono i kampen mot COVID-1919.6.2020 11:49:06 CESTPressmeddelande

Initiativet #YoMeCorono arbetar med att utveckla ett vaccin mot COVID-19-viruset. SEATs donation till projektet är ett av flera frivillig-initiativ från företaget under Coronakrisen. Bland annat har SEAT bidragit med tillverkning av nödrespiratorer och munskydd, tillhandahållit 150 fordon till sjukvården för transporter av medicinsk personal och utrustning, samt utfört PCR-tester på 15.000 medarbetare.