Nya SEAT Ateca X-PERIENCE debuterar på 2016 Paris Motor Show

/ SEAT ställer Ateca X-Perience i rampljuset i Paris

/ Den mest äventyrliga Atecan

Södertälje, 23/9 2016 – SEAT presenterar nya Ateca X-Perience på den internationella bilsalongen i Paris. En vidareutveckling som visar möjligheterna och förmågan hos nya SEAT Ateca och förstärker den allra mest äventyrliga känslan och flyttar fram alla konventionella gränser.

Nya SEAT Ateca X-Perience har bättre markfrigång, fast och stabil fjädring, allterräng-däck, nya tuffare stötfångare, exklusiva 18-tums aluminiumfälgar, 190-hästars 2,0 TDI-motor med 7-växlad DSG-låda, 4Drive-fyrhjulsdrift med Haldex-koppling och avancerad XDS-antispinnsystem.

Med en naturinspirerad matt olivgrönlack och exceptionella terrängegenskaper är nya Ateca

X-Perience en bil för kunderna med en extra äventyrlig livsstil och som vill att bilen ska ta dem hela vägen fram.

Ateca X-Perience är utrustad med förstklassiga förarassistanssystem och senaste generationens Easy Connect-mediasystem som SEAT Full Link, Media System Plus med åttatumsskärm, Connectivity Box med trådlös laddning av mobiltelefonen och den unika appen SEAT ConnectApp.

SEAT Ateca debuterar på bilsalongen i Paris som varumärkets tredje stöttepelare samtidigt som SEAT befinner sig i sin största produktoffensiv någonsin med tre stora lanseringar av nya modeller under 2017.

För ytterligare information kontakta

Henrik Looser, PR & Marketing SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. Detta multinationella företag med huvudkontor i Martorell (Barcelona) ingår i Volkswagen Group och finns representerat i 75 länder. Under 2015 såldes 400 037 (den högsta siffran sedan 2007). Över 80% av volymen exporterades utanför Spanien.

I Sverige sålde SEAT 4257 bilar under 2015, en ökning med 26 procent med en marknadsandel på1,23 procent. SEAT är starka på privatbilsmarknaden och inte minst inom privatleasing där SEAT idag är det tredje största märket i Sverige.

SEAT Group sysselsätter över 14.000 personer på tre produktionsplatser – Barcelona, El Prat de Llobregat och Martorell, där bland annat de framgångsrika modellerna Ibiza och Leon produceras. I tillägg producerar företaget modellen Alhambra i Portugal, modellen Mii i Slovakien och modellen Toledo i Tjeckien.

SEAT Dealer Team siktar på nya pallplatser på Rudskogen6.9.2018 11:37Pressmeddelande

Södertälje, 06/09/2018. – SEAT Dealer Team - PWR Racing är laddade till max inför säsongens två avslutande STCC-deltävlingar. Redan till helgen går årets näst sista deltävling av stapeln på norska Rudskogen Motorsenter, ett nytillskott i årets tävlingskalender. Och teamet kommer väl förberedda till vad som blir en avgörande faktor i kampen om årets mästerskapstitlar. Redan för några veckor sedan genomförde teamet ett test med tre CUPRA TCR på den norska banan. - Jag har förmodligen mest erfarenhet av teamets förare vad gäller Rudskogen, då jag tävlat här i Porsche Carrera Cup. Teamet genomförde utöver det ett bra test på Rudskogen innan deltävlingen på Karlskoga och känslan inför helgen är positiv,säger Philip Morin. Mästerskapsfighten är vidöppen och fjolårsmästaren Robert Dahlgren jagar förstaplatsen i mästerskapet endast en poäng bakom ledaren. Det prestigefyllda teammästerskapet leder SEAT Dealer Team med god marginal till jagande VW-team, med utökad ledning som självklart mål för

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är