Nya skrifter fokuserar på syskon till barn med cancer

2.11.2016 12:00 | Barncancerfonden

Att vara syskon till ett barn med cancer är inte enkelt. Vardagen ställs på ända och kroppen fylls av oro för en syster eller bror som vistas mycket på sjukhus. Samtidigt kämpar föräldrarna mitt i krisen och det är lätt att känna sig åsidosatt eller att ta på sig oro även för föräldrarna. Nu lanserar Barncancerfonden i samarbete med forskaren Malin Lövgren ett helt nytt material för syskon i form av fyra skrifter som ger stöd och handfasta tips för de barn och ungdomar som har en cancersjuk syster eller bror.

Att ha ett syskon med cancer är en av fyra nya skrifter som ger stöd och tips till drabbade familjer.