Nya sommartidtabeller för stadstrafiken i Örebro län

Den 14 juni börjar stadstrafiken i Örebro och Karlskoga att trafikera enligt nya tidtabeller som gäller under sommarperioden 14 juni – 15 augusti 2021.

Sommarens avgångstider finns publicerade och sökbara i Länstrafikens app och på
Länstrafikens webbplats lanstrafiken.se

Det cykel- och gångvänliga vädret, semestrar och sommarlov gör att resandet med kollektivtrafik ser annorlunda ut under sommaren.

- Vi justerar avgångstiderna utifrån hur resandet och efterfrågan i länet sett ut under tidigare sommarperioder. Vi ser också till att ha ett sådant trafikutbud att resenärerna kan undvika trängsel, säger Fredrik Eliasson, kollektivtrafikchef på Länstrafiken.

Tidtabellerna finns tillgängliga via Länstrafikens app och webbplats

Sommarens avgångstider finns publicerade och sökbara i Länstrafikens app och på Länstrafikens webbplats lanstrafiken.se.

Tidtabellerna som sitter uppe vid hållplatser i tryckt format kommer att bytas ut under helgen den 11-13 juni. Under den perioden uppmanas resenärer vara extra uppmärksamma på vilken period som tidtabellen vid den aktuella hållplatsen gäller för.

Inga övriga planerade trafikförändringar påverkar busstrafiken i sommar

Denna sommar sker inga planerade förändringar som påverkar aktuella linjesträckningar, hållplatser eller körvägar.

Regionbussarna i länet trafikerar enligt nuvarande ordinarie tidtabeller som gäller fram till den 11 december 2021. Eventuella avvikelser vad gäller sommarutbudet för regionbusstrafiken finns redan noterade i de aktuella tidtabellerna.

Sommarens avgångstider finns publicerade och sökbara i Länstrafikens app och på
Länstrafikens webbplats lanstrafiken.se