Nya spektakulära utflykter hos Ving ska locka till ett Gran Canaria bortom turiststråken

Gran Canaria är Vings i särklass mest populära vinterdestination och har så varit i decennier med många återkommande gäster som framför allt lockas till badorterna och Las Palmas. Men ön har så mycket mer att erbjuda än bara sol och bad och citypuls och det tar Ving fasta på när utflyktsprogrammet nu utökas med hisnande bergsklättring, vandring genom raviner, canyoning, regnskogsturer och besök vid vulkankratrar.

Nya spännande utflykter på Gran Canaria med Ving.

Med utflykter utöver det vanliga, som för tankarna till allt från Gran Canyons i karakteristiska bergslandskap i Arizona till tropikernas regnskogar vid ekvatorn, vill Ving visa en ny sida av Gran Canaria.

Att Gran Canaria lockar med sol och bad, behagligt klimat och fina hotell är inget nytt, men att ön kan erbjuda spektakulära naturupplevelser i världsklass är nog för många relativt okänt. Lata dagar vid poolen i all ära, men vi vet att många av våra gäster också vill vara aktiva under semestern och se sig omkring. Våra nya utflykter kan verkligen möta de önskemålen och är dessutom bland de häftigaste vi kan erbjuda på ön. Unika semesterupplevelser med inslag av både adrenalinpåslag, äventyr, smakupplevelser och mäktiga vyer – helt klart minnen för livet, säger Claes Pellvik, kommunikationschef Ving.

Utflykterna arrangeras i samarbete med den lokala upplevelsearrangören, Climbo, som med sina guider tar med deltagarna i mindre grupper för en mer personifierad upplevelse. Utöver de äventyrliga inslagen få man även ta del av den lokala mat- och dryckeskulturen, lära sig mer om öns flora, fauna och historia samt njuta av Gran Canarias många olika skepnader i landskap och vyer.

I ett första skede lanseras fem nya utflykter, som alla kan bokas i förväg innan resan. Utöver dem kan Ving, liksom tidigare, även erbjuda en rad andra upplevelser i utflyktsprogrammet, från katamaranturer och rundturer på ön till vandringar och matupplevelser.

Nyheter i Vings utflyktsprogram:

Via Ferrata – Adrenalinfylld och spännande naturupplevelse med vandring och klättring.

The Red Canyon – vandring genom vackra raviner och bergslandskap, lokala smakupplevelser och historiska nedslag.

Gran Canarias regnskog – vandring genom uråldriga Bosque de Dorama, uppfriskande bad i källor och vattenfall samt lokala smakupplevelser.

Vulkantur – mäktig tur till öns högsta punkt, vulkankratrar och häftiga utsiktsplatser, genom skog, raviner och dalar.

Canyoning i Gran Canarias regnskog – Spännande klättring med rep nedför vattenfall, raviner och klippväggar.

Pris: Från 80 EUR (vuxna) /70 EUR (barn)

Nya spännande utflykter på Gran Canaria med Ving.
Via Ferrata. Foto Climbo/Jessica Lasses
The Red Canyon. foto Climbo
Canyoning i Gran Canarias regnskog
Vulcantur, foto Climbo
Canyoning i Gran Canarias regnskog, foto Climbo
Via Ferrata, foto Climbo

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Ving är branschbäst på service enligt mätningen ServiceScore 202222.11.2022 16:14:00 CET | Pressmeddelande

ServiceScore började 2013 att mäta hur svenska folket upplever att företag bemöter dem som kund och deras förmåga att ge god eller mindre god service utifrån kundernas förväntningar. Mätningen omfattar 21 branscher och inom varje kategori utses en vinnare. Ving rankades som nr 1 i kategorin Resor & Semester, en position som Ving behållit sedan mätningen senast gjordes år 2019.

Ving blir aktiv investerare inom reseindustrins gröna omställning3.10.2022 11:21:05 CEST | Pressmeddelande

Nordic Leisure Travel Group, där Ving ingår, skapar nu en plattform för framtidens gröna omställning av reseindustrin tillsammans med det norska företaget och investeringsrådgivarna, ClimatePoint. Med det nya partnerskapet kommer Ving att investera i företag och projekt som verkar för lösningar inom bland annat klimatförbättrande teknologi. På så sätt kommer Ving att arbeta mer proaktivt för att reducera koldioxidutsläppen, både på kort och lång sikt.