Nya spektakulära utflykter hos Ving ska locka till ett Gran Canaria bortom turiststråken

Gran Canaria är Vings i särklass mest populära vinterdestination och har så varit i decennier med många återkommande gäster som framför allt lockas till badorterna och Las Palmas. Men ön har så mycket mer att erbjuda än bara sol och bad och citypuls och det tar Ving fasta på när utflyktsprogrammet nu utökas med hisnande bergsklättring, vandring genom raviner, canyoning, regnskogsturer och besök vid vulkankratrar.

Nya spännande utflykter på Gran Canaria med Ving.

Med utflykter utöver det vanliga, som för tankarna till allt från Gran Canyons i karakteristiska bergslandskap i Arizona till tropikernas regnskogar vid ekvatorn, vill Ving visa en ny sida av Gran Canaria.

Att Gran Canaria lockar med sol och bad, behagligt klimat och fina hotell är inget nytt, men att ön kan erbjuda spektakulära naturupplevelser i världsklass är nog för många relativt okänt. Lata dagar vid poolen i all ära, men vi vet att många av våra gäster också vill vara aktiva under semestern och se sig omkring. Våra nya utflykter kan verkligen möta de önskemålen och är dessutom bland de häftigaste vi kan erbjuda på ön. Unika semesterupplevelser med inslag av både adrenalinpåslag, äventyr, smakupplevelser och mäktiga vyer – helt klart minnen för livet, säger Claes Pellvik, kommunikationschef Ving.

Utflykterna arrangeras i samarbete med den lokala upplevelsearrangören, Climbo, som med sina guider tar med deltagarna i mindre grupper för en mer personifierad upplevelse. Utöver de äventyrliga inslagen få man även ta del av den lokala mat- och dryckeskulturen, lära sig mer om öns flora, fauna och historia samt njuta av Gran Canarias många olika skepnader i landskap och vyer.

I ett första skede lanseras fem nya utflykter, som alla kan bokas i förväg innan resan. Utöver dem kan Ving, liksom tidigare, även erbjuda en rad andra upplevelser i utflyktsprogrammet, från katamaranturer och rundturer på ön till vandringar och matupplevelser.

Nyheter i Vings utflyktsprogram:

Via Ferrata – Adrenalinfylld och spännande naturupplevelse med vandring och klättring.

The Red Canyon – vandring genom vackra raviner och bergslandskap, lokala smakupplevelser och historiska nedslag.

Gran Canarias regnskog – vandring genom uråldriga Bosque de Dorama, uppfriskande bad i källor och vattenfall samt lokala smakupplevelser.

Vulkantur – mäktig tur till öns högsta punkt, vulkankratrar och häftiga utsiktsplatser, genom skog, raviner och dalar.

Canyoning i Gran Canarias regnskog – Spännande klättring med rep nedför vattenfall, raviner och klippväggar.

Pris: Från 80 EUR (vuxna) /70 EUR (barn)

Nya spännande utflykter på Gran Canaria med Ving.
Via Ferrata. Foto Climbo/Jessica Lasses
The Red Canyon. foto Climbo
Canyoning i Gran Canarias regnskog
Vulcantur, foto Climbo
Canyoning i Gran Canarias regnskog, foto Climbo
Via Ferrata, foto Climbo

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Vings maskotar Lollo & Bernie får eget digitalt universum7.2.2023 10:24:31 CET | Pressmeddelande

Med över 51 miljoner visningar på Youtube är Vings omåttligt populära maskotar Lollo & Bernie ett stående inslag i många barnfamiljers hem. För att inte tala om alla hundratusentals barn och barnfamiljer som årligen träffar Lollo & Bernie på Vings familjehotell runtom i världen eller genom olika evenemang i Sverige. För att bredda målgruppen ytterligare görs nu en storsatsning på en fristående Lollo & Bernie-sajt online, vilket man blir först ut med i resebranschen i Norden.

Rivstart för resebokningarna 2023 – försäljningen upp med 224 procent hos Ving11.1.2023 09:34:56 CET | Pressmeddelande

Svenskarna hann knappt smälta julmaten förrän drömmen om sol och bad gav sig till känna. Hos Ving nära nog fördubblades trafiken in till Ving.se med fler aktiva sökningar på resor direkt efter jul* och när nyårsklockorna hade ringt in det nya året sköt bokningarna i höjden. Under vecka 1 ökade Vings försäljning med 224 procent jämfört med vecka 50. I januari finns nu få resor kvar och inför sportloven bokas de åtråvärda charteravgångarna på i snabb takt.

5 resetrender från Ving inför 202327.12.2022 09:39:00 CET | Pressmeddelande

Ännu ett speciellt reseår kan läggas till handlingarna och även om det kan kännas avlägset med omfattande reserestriktioner var det faktiskt inte var mer än ett år sedan. 2022 präglades av ett enormt uppdämt resesug och man kunde tala om en ketchupeffekt när alla ville i väg och återupptäcka världen igen. Men det stora reseintresset förde också med sig utmaningar som passkaos, flygplatskaos, inställda flyg och strejker. Och på det följde ett allt osäkrare omvärldsläge, inflation och höga elpriser. Trots det finns det fortsatt ett starkt resesug bland svenskarna och i kristallkulan inför 2023 ser Ving resetrender som präglas av både trygghet och prisvärda semestrar, men också en längtan efter att utforska såväl det bekanta och lokala som det spektakulära och exotiska.

Ving och Åkestam Holst lanserar nytt kommunikationskoncept – Semestereffekten22.12.2022 12:10:44 CET | Pressmeddelande

När Ving i julhelgen lanserar sin stora sommarkampanj blir det under manéret ”Semestereffekten", ett koncept som beskriver den nästintill magiska känslan av välmående som ofta infinner sig när vi upplever en riktigt bra semester och glömmer vardagens stress och måsten. Kampanjen är framtagen i samarbete med Åkestam Holst och bakom reklamfilmerna står den internationellt erkända svenska regissören Adam Berg, som har skapat flera uppmärksammade reklamfilmer och som är aktuell med Netflix-satsningen Black Crab.