Nya spektakulära utflykter hos Ving ska locka till ett Gran Canaria bortom turiststråken

Gran Canaria är Vings i särklass mest populära vinterdestination och har så varit i decennier med många återkommande gäster som framför allt lockas till badorterna och Las Palmas. Men ön har så mycket mer att erbjuda än bara sol och bad och citypuls och det tar Ving fasta på när utflyktsprogrammet nu utökas med hisnande bergsklättring, vandring genom raviner, canyoning, regnskogsturer och besök vid vulkankratrar.

Nya spännande utflykter på Gran Canaria med Ving.

Med utflykter utöver det vanliga, som för tankarna till allt från Gran Canyons i karakteristiska bergslandskap i Arizona till tropikernas regnskogar vid ekvatorn, vill Ving visa en ny sida av Gran Canaria.

Att Gran Canaria lockar med sol och bad, behagligt klimat och fina hotell är inget nytt, men att ön kan erbjuda spektakulära naturupplevelser i världsklass är nog för många relativt okänt. Lata dagar vid poolen i all ära, men vi vet att många av våra gäster också vill vara aktiva under semestern och se sig omkring. Våra nya utflykter kan verkligen möta de önskemålen och är dessutom bland de häftigaste vi kan erbjuda på ön. Unika semesterupplevelser med inslag av både adrenalinpåslag, äventyr, smakupplevelser och mäktiga vyer – helt klart minnen för livet, säger Claes Pellvik, kommunikationschef Ving.

Utflykterna arrangeras i samarbete med den lokala upplevelsearrangören, Climbo, som med sina guider tar med deltagarna i mindre grupper för en mer personifierad upplevelse. Utöver de äventyrliga inslagen få man även ta del av den lokala mat- och dryckeskulturen, lära sig mer om öns flora, fauna och historia samt njuta av Gran Canarias många olika skepnader i landskap och vyer.

I ett första skede lanseras fem nya utflykter, som alla kan bokas i förväg innan resan. Utöver dem kan Ving, liksom tidigare, även erbjuda en rad andra upplevelser i utflyktsprogrammet, från katamaranturer och rundturer på ön till vandringar och matupplevelser.

Nyheter i Vings utflyktsprogram:

Via Ferrata – Adrenalinfylld och spännande naturupplevelse med vandring och klättring.

The Red Canyon – vandring genom vackra raviner och bergslandskap, lokala smakupplevelser och historiska nedslag.

Gran Canarias regnskog – vandring genom uråldriga Bosque de Dorama, uppfriskande bad i källor och vattenfall samt lokala smakupplevelser.

Vulkantur – mäktig tur till öns högsta punkt, vulkankratrar och häftiga utsiktsplatser, genom skog, raviner och dalar.

Canyoning i Gran Canarias regnskog – Spännande klättring med rep nedför vattenfall, raviner och klippväggar.

Pris: Från 80 EUR (vuxna) /70 EUR (barn)

Nya spännande utflykter på Gran Canaria med Ving.
Via Ferrata. Foto Climbo/Jessica Lasses
The Red Canyon. foto Climbo
Canyoning i Gran Canarias regnskog
Vulcantur, foto Climbo
Canyoning i Gran Canarias regnskog, foto Climbo
Via Ferrata, foto Climbo

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Ving blir aktiv investerare inom reseindustrins gröna omställning3.10.2022 11:21:05 CEST | Pressmeddelande

Nordic Leisure Travel Group, där Ving ingår, skapar nu en plattform för framtidens gröna omställning av reseindustrin tillsammans med det norska företaget och investeringsrådgivarna, ClimatePoint. Med det nya partnerskapet kommer Ving att investera i företag och projekt som verkar för lösningar inom bland annat klimatförbättrande teknologi. På så sätt kommer Ving att arbeta mer proaktivt för att reducera koldioxidutsläppen, både på kort och lång sikt.

Borttagna restriktioner och prisvärda semestrar bäddar för Thailandsvinter27.9.2022 10:27:35 CEST | Pressmeddelande

Den 30 september häver Thailand det undantagstillstånd som landet befunnit sig i sedan pandemins början. Från och med juli i år är det inte heller ett krav för resenärer att fylla i det tidigare obligatoriska inreseformuläret Thailand Pass och munskydd är inte längre obligatoriskt utomhus. Från 1 oktober tyder allt även på att uppvisande av Covidbevis vid inresa slopas. Livet börjar återgå till det normala igen och för thailandssugna svenskar väntar en relativt plånboksvänlig semester på plats i vinter.

Ving inleder nordiskt huvudpartnerskap med Rädda Barnen20.6.2022 11:31:59 CEST | Pressmeddelande

Varje år reser tusentals glada barn och familjer på semester med Ving. Samtidigt finns det många barn som inte har det lika bra runt om i världen, barn som saknar de mest basala rättigheter för en trygg barndom. Nordic Leisure Travel Group, där Ving ingår, inleder nu ett långsiktigt samarbete med Rädda Barnen. Tillsammans med dem vill Ving kämpa för rätten till en trygg barndom, oavsett om man växer upp i Karlstad eller Krabi.

Ving och flygbolaget BRA ingår treårigt partnerskap16.6.2022 12:34:18 CEST | Pressmeddelande

Ving/Nordic Leisure Travel Group och flygbolaget BRA har idag skrivit ett 3-årigt skandinaviskt avtal om partnerskap med flygstart 27 april 2023. Affären innebär att BRA återupptar ett affärsområde med fokus på längre flygresor bland annat mellan Skandinavien och Medelhavet. Flygningarna kommer att göras med jetflyg som tar 145 passagerare. Det är två parter med ambitiösa hållbarhetsmål som nu tillsammans ska ta nästa steg i omställningen av charterresor.

Ving inleder samarbete med World Animal Protection8.6.2022 09:23:08 CEST | Pressmeddelande

Tiden för att besöka delfinshower och rida på elefanter är på allvar förbi. Ving inleder nu samarbete med den världsomspännande djurskyddsorganisationen World Animal Protection. Tillsammans kommer de två parterna att guida gästerna till djurvänliga reseupplevelser där man är säker på att djuren upplevs i naturliga omgivningar utan att man klappar på lejon, tar selfies och tittar på dansande apor.