Nya Tanneforsvägen öppen igen

Nu är grävningarna klara på Nya Tanneforsvägen och båda körfälten är öppna igen. Under gatan finns nya rör för både fjärrvärme och vatten.

Arbetet började i mars 2018 och de nya vattenledningarna var på plats före sommaren. För fjärrvärmens del har arbetet varit uppdelat i två etapper under vår och höst. Under hela hösten har trafiken på Nya Tanneforsvägen varit enkelriktad.

- Vi jobbar hela tiden för att framtidssäkra Linköping med en trygg infrastruktur, säger Lars Jigered, projektledare. Jag vill tacka företagarna som har lokaler längs med Nya Tanneforsvägen för ett bra samarbete. Även om arbetet orsakat trafikstörningar har de varit väldigt förstående hela tiden.

Under vecka 45 gör Tekniska verken ett mindre grävarbete på ett av Nya Tanneforsvägens övergångsställen. Det kommer att finnas flaggvakter på plats för att trafiken ska flyta på så bra som möjlgit.

Här finns information om alla pågående grävarbeten i Linköping.

För mer information kontakta:

Lars Jigered, projektledare Tekniska verken, tel. 070-81 35 130

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Pressinbjudan Innovation Camp 20186.11.2018 09:39Pressinbjudan

21 timmar – 21 grupper. Det är dags för Tekniska verken Innovation Camp! Under 21 timmar arbetar 80 ungdomar non-stop för att lösa ett case på plats i Tekniska verkens lokaler. Tillsammans i grupp ska de tänka kreativt och nytt för att hitta den bästa lösningen. I år kommer deltagarna komma ännu närmare verksamheten genom studiebesök under inledningsfrasen. Juryn kommer på fredagsmorgonen att lyssna till de innovativa lösningarna och kreativa tankar som har jobbats fram under de 21 timmarna. Media är varmt välkommen att hälsa på hos deltagarna under Innovation Camp den 8 och 9 november!