Smaller Objects

Nya tillskott till kollektionen av Claesson Koivisto Rune, Joe Doucet, James Irvine, Jin Kuramoto, Sven Markelius, Shane Schneck och Luca Nichetto

För tredje året lanserar nu Claesson Koivisto Runes företag Smaller Objects nya tillskott till sin kollektion med föremål. “Vi är glada att det vi en gång bestämde oss för att göra med Smaller Objects bara blir mer och mer relevant. Föremål med ett starkt fokus på funktion, långsiktighet och skönhet. Föremål som vi vill ha själva”, säger Mårten Claesson.

De 14 nya produkterna är en kapsylöppnare i rostfritt stål, en vas/karaff i munblåst Muranokristall, en tygskål som blir en korg, resetillbehör i Tärnsjö-läder, en dörrstopp i ek, en kopparbehållare som blir två skålar, salladsbestick i ask, den perfekta smörkniven, tre nya kuddar i unika ulltextilier, en mortel i italiensk marmor och ett tidlöst smycke i aluminium. Och sist men inte minst, en ljusstake formgiven av den bortgångne James Irvine, en inspirerande kollega och nära vän till Claesson Koivisto Rune.

Med årets tillägg finns nu följande designer representerade i Smaller Objects kollektion:

Claesson Koivisto Rune

Giulio Cappellini

Joe Doucet

James Irvine

Jin Kuramoto

Sven Markelius

Jean-Marie Massaud

Nendo Luca Nichetto

Ingegerd Råman

Shane Schneck

Föremålen finns till försäljning i den egna webshopen och hos utvalda återförsäljare, bland andra Tate Gallery i London och Vitra Haus i Schweiz. Kollektionen ställs ut under Stockholm Design Week, 6-12 februari, hos APLACE, Norrlandsgatan 11, öppet mån-fre 11-19, lör 11-17, sön 12-17.

Högupplösta bilder finns på smallerobjects.com/press För mer information, kontakta Karin Sundin +46 722 409 888 karin@smallerobjects.com eller Grand Relations, Paulina Funck, paulina@grandrelations.com, 070-8608900.

Smaller Objects
C/o Claesson Koivisto Rune AB / Östgötagatan 50