Nya Toyota C-HR - mer hybrid, mer uppkopplad och mer ikonisk

Nya uppdaterade Toyota C-HR debuterar med två olika hybriddrivlinor, ett nytt multimediasystem med stöd för Apple CarPlay och Android Auto samt med designförfining som bibehåller modellens djärva stil.

• Nya 2.0 Hybrid med 184 hästkrafter för mer högeffektiv körglädje
  • Nytt multimediasystem med stöd för Apple CarPlay och Android Auto
  • Designuppdateringar för förfinad ikonisk stil.

Mer kraft och ännu mer uttrycksfullhet. Toyota C-HR är redan en ikon med sin starka identitet och djärva design – och nu också med ännu mer körglädje. Den coupélika taklinjen har behållits och C-HR fortsätter att sticka ut, samtidigt som designförändringar i såväl front som baktill förfinar formen ännu mer. Strålkastarna är uppdaterade med ny LED-teknik och såväl varselljus som blinkers är integrerade i de främre lyktorna.

Med nya C-HR introduceras också den starkare hybriddrivlinan 2.0 Hybrid till modellen. Med 184 hästkrafter kombinerar den nya starka elhybriden bra prestanda med hög effektivitet för låga utsläpp, vilket också gör att kunder nu kan välja mellan två snåla elhybrider med koldioxidutsläpp som startar från låga 109 gram per kilometer för 1.8 Hybrid (122 hk) och 118 g/km för 2.0 Hybrid (184 hk), beräknat enligt den nya WLTP-körcykeln.

För förbättrade köregenskaper har den elektroniska servostyrningen uppdaterats för bättre styrkänsla och med 2.0 Hybrid-motorn har också fjädringen uppdaterats för att förbättra komforten och samtidigt förstärka C-HR:s fina väghållning.

När C-HR lanseras i Sverige i början av december är det med nytt multimediasystem med utökade uppkopplade tjänster. Förutom uppdatering av navigationssystemets kartor via internet har det också stöd för smartphone-integrering genom Apple CarPlay och Android Auto.

Mer information och priser släpps i samband med försäljningsstarten senare i höst.

Korr. NEDC

WLTP

1.8 Hybrid, 122hk

Från 86g/km

Från 109 g/km

2.0 Hybrid, 184hk

Från 92g/km

Från 118 g/km

Toyota ingår i Toyota Motor Corporation och har sedan två decennier elektrifierat bilvärlden. I dag erbjuder Toyota i Sverige nio olika hybridmodeller och 74 % av företagets försäljning av personbilar i Sverige 2018 var elektrifierade. Toyota har också Europas i genomsnitt lägsta utsläpp av koldioxid.