Nygårdas familjefavoriter- nu både ekologiska och med mindre socker

Nu gör vi några av Nygårdas läskfavoriter ännu bättre. Päron, Hallon och Fruktsoda är numera både ekologiska och innehåller 30 procent mindre socker än tidigare.

Svenskarnas intresse för hälsa blir bara starkare för varje år och efterfrågan på produkter med mindre socker ökar i takt med det. Därför har vi gjort några av våra mest omtyckta produkter ännu bättre, så att det ska bli lättare att välja mindre söta drycker till fredagsmyset.

En mindre söt läsk som passar hela familjen helt enkelt. Nygårda Päron, Hallon och Fruktsoda innehåller ekologiskt socker, ekologiska fruktjuicer och naturliga aromer. Inget konserveringsmedel eller artificiella färgämnen, bara härliga fruktsmaker.

- Att ekologiska produkter är på frammarsch har väl inte gått någon förbi och utbudet växer stadigt. Därför är nu Nygårda Päron, Hallon och Fruktsoda ekologiska och har 30 procent mindre socker än tidigare. Vi siktar på att fortsätta utöka vårt ekologiska sortiment. Det gillar både våra konsumenter och vi, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria drycker på Spendrups.

Nygårda Päron, Hallon och Fruktsoda finns i dagligvaruhandeln från vecka 15 som 33 cl petflaska med ett ca-pris på 7 kr.

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfria drycker, 070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups, 0708 95 25 67. Rose-marie.hertzman@spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 3,5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

BIBAB vinner viktig transportupphandling20.3.2019 14:44:19 CETPressmeddelande

Nu är det klart att Spendrups dotterbolag BIBAB har vunnit Altias tranportupphandling för dryckesdistribution. Eftersom Altia ä en stor aktör inom vin-och spritprodukter med kända varumärken såsom Blossa, Chill-Out, Koskenkorva, Grönstedts och OP Andersson, är detta en viktig affär på en transportmarknad i snabb förändring. Det nya samarbetet startade den 4:e mars och Spendrups har tillsammans med Altia haft en bra start där leveranserna fungerat utmärkt. Samdistribution för med sig fördelar inom hållbarhet, t.ex ökad fyllnadsgrad på de gemensamma transporterna vilket kommer leda till en reducering av CO2-utsläppen.

SSP tecknar avtal med Spendrups19.2.2019 16:01:09 CETPressmeddelande

Kampen om ett av Restaurangsveriges största och mest prestigefyllda avtal har avgjorts. Det blev Spendrups Bryggeri som vann uppdraget att förse resenärer och besökare på flygplatser och järnvägsstationer över hela landet med öl, läsk och vatten. SSP som driver restauranger, caféer, barer och kiosker bland annat på Arlanda, Landvetter, Sturup samt Centralstationerna i Stockholm, Malmö och Göteborg valde svenska Spendrups i tuff konkurrens. Joakim Klingsell, vd på SSP Sverige, säger att man valde Spendrups mycket på grund av deras starka sortiment och personliga lokala engagemang.