Nygårdas familjefavoriter- nu både ekologiska och med mindre socker

Nu gör vi några av Nygårdas läskfavoriter ännu bättre. Päron, Hallon och Fruktsoda är numera både ekologiska och innehåller 30 procent mindre socker än tidigare.

Svenskarnas intresse för hälsa blir bara starkare för varje år och efterfrågan på produkter med mindre socker ökar i takt med det. Därför har vi gjort några av våra mest omtyckta produkter ännu bättre, så att det ska bli lättare att välja mindre söta drycker till fredagsmyset.

En mindre söt läsk som passar hela familjen helt enkelt. Nygårda Päron, Hallon och Fruktsoda innehåller ekologiskt socker, ekologiska fruktjuicer och naturliga aromer. Inget konserveringsmedel eller artificiella färgämnen, bara härliga fruktsmaker.

- Att ekologiska produkter är på frammarsch har väl inte gått någon förbi och utbudet växer stadigt. Därför är nu Nygårda Päron, Hallon och Fruktsoda ekologiska och har 30 procent mindre socker än tidigare. Vi siktar på att fortsätta utöka vårt ekologiska sortiment. Det gillar både våra konsumenter och vi, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria drycker på Spendrups.

Nygårda Päron, Hallon och Fruktsoda finns i dagligvaruhandeln från vecka 15 som 33 cl petflaska med ett ca-pris på 7 kr.

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfria drycker, 070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups, 0708 95 25 67. Rose-marie.hertzman@spendrups.se

Gotlands Bryggeri har hittat sitt nya hem vid Hällarna16.4.2018 12:30Pressmeddelande

Nu är det klart att Gotlands Bryggeri bygger sitt nya bryggeri vid Hällarna i den södra delen av Visby. Tomten, på Cypressgatan 3 B, ligger ovanför den nya kryssningskajen och motsvarar kraven på ett nytt bryggeri med bra produktionsförutsättningar och ett bra läge. Bygglovshandlingarna kommer att lämnas in i början av hösten. Investeringen ligger på ca 80 miljoner kronor och det nya bryggeriet beräknas stå klart våren 2020.