Nygårdas familjefavoriter- nu både ekologiska och med mindre socker

Nu gör vi några av Nygårdas läskfavoriter ännu bättre. Päron, Hallon och Fruktsoda är numera både ekologiska och innehåller 30 procent mindre socker än tidigare.

Svenskarnas intresse för hälsa blir bara starkare för varje år och efterfrågan på produkter med mindre socker ökar i takt med det. Därför har vi gjort några av våra mest omtyckta produkter ännu bättre, så att det ska bli lättare att välja mindre söta drycker till fredagsmyset.

En mindre söt läsk som passar hela familjen helt enkelt. Nygårda Päron, Hallon och Fruktsoda innehåller ekologiskt socker, ekologiska fruktjuicer och naturliga aromer. Inget konserveringsmedel eller artificiella färgämnen, bara härliga fruktsmaker.

- Att ekologiska produkter är på frammarsch har väl inte gått någon förbi och utbudet växer stadigt. Därför är nu Nygårda Päron, Hallon och Fruktsoda ekologiska och har 30 procent mindre socker än tidigare. Vi siktar på att fortsätta utöka vårt ekologiska sortiment. Det gillar både våra konsumenter och vi, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria drycker på Spendrups.

Nygårda Päron, Hallon och Fruktsoda finns i dagligvaruhandeln från vecka 15 som 33 cl petflaska med ett ca-pris på 7 kr.

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfria drycker, 070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups, 0708 95 25 67. Rose-marie.hertzman@spendrups.se

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.