Nygårdas familjefavoriter- nu både ekologiska och med mindre socker

Nu gör vi några av Nygårdas läskfavoriter ännu bättre. Päron, Hallon och Fruktsoda är numera både ekologiska och innehåller 30 procent mindre socker än tidigare.

Svenskarnas intresse för hälsa blir bara starkare för varje år och efterfrågan på produkter med mindre socker ökar i takt med det. Därför har vi gjort några av våra mest omtyckta produkter ännu bättre, så att det ska bli lättare att välja mindre söta drycker till fredagsmyset.

En mindre söt läsk som passar hela familjen helt enkelt. Nygårda Päron, Hallon och Fruktsoda innehåller ekologiskt socker, ekologiska fruktjuicer och naturliga aromer. Inget konserveringsmedel eller artificiella färgämnen, bara härliga fruktsmaker.

- Att ekologiska produkter är på frammarsch har väl inte gått någon förbi och utbudet växer stadigt. Därför är nu Nygårda Päron, Hallon och Fruktsoda ekologiska och har 30 procent mindre socker än tidigare. Vi siktar på att fortsätta utöka vårt ekologiska sortiment. Det gillar både våra konsumenter och vi, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria drycker på Spendrups.

Nygårda Päron, Hallon och Fruktsoda finns i dagligvaruhandeln från vecka 15 som 33 cl petflaska med ett ca-pris på 7 kr.

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfria drycker, 070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups, 0708 95 25 67. Rose-marie.hertzman@spendrups.se

Spendrups går med i plastinitiativ4.9.2018 12:32Pressmeddelande

En av de stora globala hållbarhetsutmaningarna är hanteringen av plast och krafttag tas runtom i världen för att begränsa plastavfallet och öka återvinningen. EU lanserade i januari 2018 en strategi för plast. I Sverige har Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, startat ett initiativ med målet att de plastförpackningar som medlemsföretagen sätter på marknaden, och som omfattas av producentansvarsförordningen, ska gå att materialutnyttja senast år 2022. Detta har Spendrups nu anslutit sig till, tillsammans med andra ledande aktörer i livsmedelsbranschen.

Vinnarna är korade: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2018 görs av bartendern Mihail Mihaylov och utbildningsledaren Christoffer Ek. Här är recepten!1.9.2018 18:47Pressmeddelande

Idag avgjordes Schweppes prestigefulla tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. I finalen där tre smaksäkra hemmamixare och tre professionella bartenders gjorde upp står det nu klart att bartendern Mihail Mihaylov från Stockholm och utbildningsledaren Christoffer Ek från Växjö gör landets bästa Gin & Tonics. I år var det de mest originaltrogna bidragen som hade störst framgång hos juryn.