Nyhet: Almeria utökas med Aguadulce till nästa sommar

I september meddelade Ving att Almeriakusten blir en nyhet till nästa sommar och då med resmålen El Toyo och Roquetas de Mar. Det har blivit en populär nyhet för många av Vings kunder som redan bokat en resa till något av resmålen. Nu lanseras ytterligare ett resmål på Almeriakusten, Aguadulce.

Ving lanserar Aguadulce på Almeriakusten. Foto: Björn Une

Aguadulce ligger mellan resmålet Roquetas de Mar och staden Almeria i det sydöstra hörnet av spanska fastlandet. Resmålet påminner lite om Franska Rivieran, med bougainvillea som klättrar på murarna längs med de smala trappgränderna som leder ner till stranden och strandpromenaden. Längs stranden och strandpromenaden gäller sol och bad i lugna omgivningar nästan helt utan biltrafik, men högre upp tar det lokala vid, med snabbköp, caféer och ett livligt folkliv. Vid marinan ligger restauranger och barer vägg i vägg, med utsikt över både fiskebåtar och mer lyxiga fartyg. Blir man sedan sugen på något ännu mer spanskt är det bara att hoppa på bussen för en eftermiddag i provinshuvudstaden Almeria, en stad med tusen år på nacken.

Lång och bred strand
Stranden i Aguadulce är, precis som de flesta stränder i provinsen Almeria, både lång och bred, med utmärkta faciliteter som till exempel färskvattenduschar där man kan skölja av sig saltet innan man går för att äta lunch på någon av de restauranger som ligger utmed den välskötta strandpromenaden.

I Aguadulce bor Vings resenärer direkt vid stranden på hotell ATH Portomagno Spa (VVV+), endast en kort promenad från den restaurangtäta marinan.

Spansk stämning
Resmålen vid Almeriakusten bjuder på spansk stämning då det här är populära resmål bland spanjorerna själva, något som också syns på restaurangerna långa stränder, bra hotell och möjlighet till fantastiska utflykter både inåt landet och längs kusten.

Många planerar för en semesterresa till Spanien
Det har i år varit en riktig Spaniensommar när turister från hela Europa lockats till de Baleariska öarna, Kanarieöarna och det spanska fastlandet. När Ving i september ställde frågor i sin Resepanel om hur många gånger man besökt Spanien på semestern svarade 55 procent 6 gånger eller fler, nära 2 av tio (19,9%) har varit där 4-5 gånger. Och hälften, 54,6 procent, planerar att besöka Spanien inom det närmsta året.

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Almeria med Thomas Cook Airlines Scandinavia, avresa 26 maj 2017. Boende 1 vecka med del i dubbelrum för 2 vuxna på ATH Portomagno Spa (VVV+) med frukost och middag, från 4 975 kr per person.

Läs mer om Vings resmål i Almeria http://www.ving.se/spanien/almeria

För ytterligare information, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se , tel 0709-513075.

Foto: Aguadulce, fotograf Björn Une.

Om Resepanelen:

Resepanelen är en internetbaserad, oberoende och opolitisk panel som speglar åsikter när det gäller semester, resor och andra närliggande frågor. Den här panelen har besvarats av 11 445 personer. Undersökningen genomfördes i september 2016. Att vara med är frivilligt och helt kostnadsfritt, och man kan när som helst lämna panelen. Urvalet är ett s.k. bekvämlighetsurval och de som svarar väljer själva att göra det via en webbenkät.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Ving lanserar Aguadulce på Almeriakusten. Foto: Björn Une

Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos2.8.2018 08:29Pressmeddelande

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag1.8.2018 08:23Pressmeddelande

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.