Nyhet! Apothic CAB är äntligen här!

Den 14 september har vi glädjen att välkomna ett efterlängtat tillskott i Apothic-familjen, Apothic Cab 2019. En av världens mest odlade druvor som med stor framgång odlas i just USA och druvorna till det här vinet kommer från legendariska Lodi distriktet. Du finner den i systembolagets beställningssortiment för 119 kronor med artikelnummer 71771.

Vinmakarteamet på Apothic väljer noggrant ut de cabernet sauvignon-druvor som ska skapa en fruktig, och len profil med integrerade mjuka tanniner. Druvorna är utvalda från från Ripperdan Ranch och Lodi i Kalifornien.

Vinet har en tydlig Cab-karaktär med sina syltiga toner av mörk fruktI smaken är den inbjudande len med fylliga mocca-toner. De rostade faten ger en lbalanserad och behaglig vaniljton.

Apothic är namngivet efter en mystisk plats, nämligen Apotheca. Där förvarade de europeiska vinmakarna sina bästa viner  1200-taletApothics viner sammanfogar den Gamla världens mystik med den Nya världens smaker. Vinerna är lena men smakrika, sofistikerade och lätta att älska. Vinmakarna tar fram det bästa av varje druvsort och skapar vinet med elegans och mystik.