Nyhet! Chromecast på 15 av Vings koncepthotell till sommaren 2019

På 15 av Vings egna koncepthotell kommer gästerna att kunna streama sina favoritprogram via Chromecast till sin Tv i sommar.

Fotograf: Eric Josjö

Det är på Vings familjehotell Sunwing Family Resorts och på vuxenkonceptet Sunprime Hotels som Chromecast har installerats.

- Det känns roligt att vi kan erbjuda detta på ett flertal av våra allra mest populära hotell. För oss som företag är det viktigt att hänga med i den teknologiska utvecklingen och att vi kan erbjuda våra kunder innovativa lösningar. I Svenskt Innovationsindex, ett nytt index som sätter fokus på innovation ur ett kundperspektiv, rankades Ving nyligen topp tio bland svenska företag, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Med Chromecast kan man enkelt streama innehåll från mobil , dator, plattor etc. till rummets Tv. Det gör att man kan titta på sitt favoritprogram, se en film, lyssna på musik och barnen kan se vad de vill även under semestern.

Till sommaren 2019 finns Chromecast installerat på utvalda rumstyper på Vings Sunwing-hotell på Cypern, Mallorca (två hotell), Teneriffa, Kreta, Rhodos, Gran Canaria samt i Turkiet och Thailand (två hotell). De Sunprime-hotell där Chromecast finns installerat ligger på Mallorca, Rhodos och på Gran Canaria (två hotell).

För bilder och ytterligare information kontakta:
Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, tel 0709 513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Fotograf: Eric Josjö

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving och Nordic Choice lanserar semester med Lollo & Bernie i Sverige i sommar20.5.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

I väntan på att barnfamiljer ska kunna resa utomlands till Vings populära familjehotell Sunwing Family Resorts så får de populära maskotarna Lollo & Bernie komma till Sverige istället. Nu lanserar Ving i samarbete med Nordic Choice en ny satsning där Lollo & Bernie kommer att finnas på tre utvalda hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö i sommar. På plats erbjuds efterlängtade aktiviteter för de allra minsta med barnklubb och Teen Lounge för de lite äldre barnen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.