Nyhet! Chromecast på 15 av Vings koncepthotell till sommaren 2019

På 15 av Vings egna koncepthotell kommer gästerna att kunna streama sina favoritprogram via Chromecast till sin Tv i sommar.

Fotograf: Eric Josjö

Det är på Vings familjehotell Sunwing Family Resorts och på vuxenkonceptet Sunprime Hotels som Chromecast har installerats.

- Det känns roligt att vi kan erbjuda detta på ett flertal av våra allra mest populära hotell. För oss som företag är det viktigt att hänga med i den teknologiska utvecklingen och att vi kan erbjuda våra kunder innovativa lösningar. I Svenskt Innovationsindex, ett nytt index som sätter fokus på innovation ur ett kundperspektiv, rankades Ving nyligen topp tio bland svenska företag, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Med Chromecast kan man enkelt streama innehåll från mobil , dator, plattor etc. till rummets Tv. Det gör att man kan titta på sitt favoritprogram, se en film, lyssna på musik och barnen kan se vad de vill även under semestern.

Till sommaren 2019 finns Chromecast installerat på utvalda rumstyper på Vings Sunwing-hotell på Cypern, Mallorca (två hotell), Teneriffa, Kreta, Rhodos, Gran Canaria samt i Turkiet och Thailand (två hotell). De Sunprime-hotell där Chromecast finns installerat ligger på Mallorca, Rhodos och på Gran Canaria (två hotell).

För bilder och ytterligare information kontakta:
Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, tel 0709 513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Fotograf: Eric Josjö

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.