Ecster

Nyhet från Ecster ökar köp- och försäljningsmöjligheterna

Dela
Nu lanseras Ecster Pay Link som skapar nya försäljningsmöjligheter för företag och ger kunder möjlighet att välja samma betalsätt – oavsett var köpet sker.

Med ökat fokus på omnikanal förändras förutsättningarna för handeln. Det gäller att få samspelet mellan den fysiska och digitala miljön så sömlös som möjligt - att övergången mellan kanalerna känns naturlig och enkel för kunderna.

– Idag kan vi se att allt fler konsumenter rör sig mellan olika typer av kanaler under köpprocessen. Det blir som en resa mot själva köpet där man till exempel tittar på en vara i datorn hemma, jämför priser i mobilen på bussen och sen gör själva köpet i en fysisk butik. Ett annat exempel är när kunden kontaktar företagets kundtjänst för att få personligt stöd med kompletterande inköp till ett tidigare nätköp. Här gäller det för handeln att fokusera på kunden och att jobba med en ”kundresa” som spänner över flera olika kanaler, säger Urban Höglund, chef produkt- och affärsutveckling på Ecster.

För att förbättra samspelet mellan kanalerna och skapa nya försäljningsmöjligheter för företag, lanserar Ecster betallänken – Ecster Pay Link. Ecster Pay Link löser betalningen i många olika situationer och passar företag som till exempel vill komplettera sin butiks- och nätförsäljning med fler kanaler eller erbjuda ökad service med betalning vid hemleverans eller vid installationer

Bättre köpmöjligheter för kunden

Med Ecster Pay Link kan kunden betala var de än befinner sig och kan välja på flera betalsätt oavsett kanal. Dessutom slipper kunden lämna ifrån sig känsliga uppgifter via telefon eller i butik.

- Betallänken innebär att företag nu kan erbjuda kunden samma betalningsalternativ oavsett var köpet sker. Det är ett stort mervärde att kunden kan välja sitt betalsätt på ett enkelt och säkert sätt. Det stärker köpupplevelsen och ökar försäljningen, säger Urban Höglund.

Betallänken kan även användas till exempel vid betalning i fysiska butiker med hjälp av en surfplatta alternativt vid självbetjäning, eller hemma i soffan under samtalet med kundtjänst.

- I den fysiska butiken innebär detta en möjlighet för personalen att fokusera på att sälja och ge service istället för att ta betalt och varför inte använda kundtjänst som en försäljningskanal när du har kunden på tråden istället för att skicka kunden vidare till en fysisk butik eller e-handel för att avsluta köpet. Detta är bara några exempel på situationer där Ecster Pay Link tillför värde, förklarar Urban Höglund.

Så fungerar det

Företaget skapar en varukorg med de inköp som kunden har valt, antingen genom Ecsters gränssnitt eller i företagets eget system som integrerats med Ecster Pay Link. Därefter skickas en betallänk – Ecster Pay Link, till kunden via sms eller mejl där kunden väljer betalsätt för sin varukorg och identifierar sig med hjälp av BankID.

Nyckelord

Kontakter

Urban Höglund
Produkt och affärsutvecklingschef Ecster
urho01@ecster.se
070-768 13 48


Sanna K Augustsson
Presskontakt Ecster
sawi02@ecster.se
070-630 43 40

Om

Ecster
Ecster
Box 2169
10314 Stockholm

http://www.ecster.se

Ecster erbjuder betallösningar för alla kanaler. Tillsammans med våra kunder och partners utvecklar och förfinar vi våra produkter och tjänster för att skapa bättre köpupplevelser. Idag har vi en bred palett av betallösningar för hundratusentals konsumenter och säljföretag. Det ger konsumenter möjlighet att betala allt från de små vardagsköpen till de större investeringarna på miljontals inköpsställen, världen över. Ecster är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken. Läs mer på ecster.se

Följ Ecster

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Ecster

Över 300 000 villaägare planerar att investera i solpaneler i år - ökning med 70%11.10.2022 08:05:54 CEST | Pressmeddelande

17% procent av Sveriges husägare vill installera solpaneler under det kommande året. Det är en ökning med hela 70% procent jämfört med 2021, visar en ny undersökning från Kantar Sifo på uppdrag av Ecster. Den främsta anledningen är att få billigare elkostnader då elpriserna under 2022 ökat lavinartat och förväntas fortsätta öka under hösten och vintern.

Svenskarna oroar sig för sin privatekonomi – men nästan hälften tänker ändå inte öka sitt sparande21.7.2022 05:00:00 CEST | Pressmeddelande

I tider av ökad inflation, höjda mat-, el- och bränslepriser oroar sig många svenskar för sin privatekonomi. Hela 9 av 10 svenskar känner oro för inflationen och mer än var tredje svensk tror att deras privatekonomi kommer försämras under året. Ändå väljer många att inte spara mer på bankkontot inför sämre tider. Detta visar en nyligen gjord Sifo-undersökning på uppdrag av betalföretaget Ecster.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye