Spendrups Bryggeri AB

Nyhet från The Naia Initiative – Sparkling Energy BCAA Summer Strawberry

Dela
The Naia Initiative utökar familjen genom lanseringen av nya Sparkling Energy BCAA Summer Strawberry – en energidryck med somriga smaker av jordgubb och citron – berikad med BCAA, vitaminer och ginsengextrakt.

Sparkling Energy BCAA Summer Strawberry, är sommarens stora smaknyhet från The Naia Initiative – en törstsläckande dryck som passar till sommarens svettiga träningspass. Drycken har en smak av somrig jordgubb och frisk citron. Summer Strawberry släpps till försäljning på Gymgrossisten, Pressbyrån, 7-Eleven, OKQ8 och andra välsorterade butiker från v.15.

– Det är med glädje som vi nu kan presentera vår nya smak Summer Strawberry, en riktig energikick med maximal smak av jordgubb och citron. Jordgubben bidrar med sötman och kroppen i smakupplevelsen samtidigt som citronen kommer in på slutet och bidrar med en en fräschör som stannar kvar i munnen, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef läsk, vatten och funktionell dryck på Spendrups.

Gemensamt för alla produkter inom serien Sparkling Energy BCAA, är att de alla innehåller 3200 mg vegansk BCAA, B- och D-vitaminer och är helt fria från socker och onödiga tillsatser. Dessutom har dryckerna en uppiggande effekt då de är berikade med ginseng samt innehåller 200 mg koffein, vilket motsvarar drygt två koppar kaffe. Precis som övriga produkter från The Naia Initiative tillverkas Sparkling Energy BCAA Summer Strawberry i Sverige med förnybar energi.


Fri från socker

Hög koffeinhalt, 200 mg per burk, motsvarande två kaffekoppar

3200 mg Vegansk BCAA samt B & D-vitaminer

Utan onödiga tillsatser

Tillverkad i Sverige med förnybar energi

 

 

 

 

 

För mer information, vänligen kontakta:
Anna-Stina Hallberg, marknadschef läsk, vatten och funktionell dryck, Spendrups
E-mail: anna-stina.hallberg@spendrups.se 
Telefon: 070-2029217
thenaiainitiative.se

Om The Naia Initiative
The Naia Initiative är ett svenskt varumärke som tillverkar funktionsdrycker med noggrant utvalda ingredienser helt fria från animaliska tillsatser, konserveringsmedel och artificiella färgämnen. The Naia Initiative grundades 2019.

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye