Nyhet från The Naia Initiative – Sparkling Energy Drink Passion

The Naia Initiative startar våren med att lansera en helt ny smak, Sparkling Energy Drink Passion. Den nya smaken har utvecklats med fokus på att släcka törsten och bidra med energi. Den finns nu till försäljning exklusivt via Gymgrossistens hemsida.

Senaste tillskottet i smakutbudet från The Naia Initiative är Sparkling Energy Drink Passion, som blir vårens och sommarens mest törstsläckande nyhet. Drinken har en smak av tropiska frukter, med huvudton av passionsfrukt. Den säljs till en början exklusivt på Gymgrossistens hemsida, och får en bredare lansering på Pressbyrån, 7-Eleven, OKQ8 och andra välsorterade butiker från v.15.

Vårt mål har varit att ta fram en dryck som är både törstsläckande och uppiggande, och med en fantastiskt god och välbalanserad smak. Och givet det positiva mottagandet från vår testpanel så tror jag att vi har lyckats med precis det, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef läsk, vatten och funktionell dryck på Spendrups.

Gemensamt för alla produkter inom serien Sparkling Energy Drink, är att de alla är naturligt sötade med socker från frukt, vilket innebär att dryckerna innehåller en lägre socker- och kalorihalt än många liknande produkter på marknaden. Dessutom ger drycken en uppiggande effekt då den är berikad på guarana samt innehåller 100 mg koffein, vilket motsvarar en kopp kaffe. Sparkling Energy Drink-serien består idag av smakerna Lime och Wild Strawberry.

Om The Naia Initiative:
The Naia Initiative är ett svenskt varumärke som tillverkar funktionsdrycker med noggrant utvalda ingredienser helt fria från animaliska tillsatser, konserveringsmedel och artificiella färgämnen. The Naia Initiative grundades 2019.

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Efter rekordtryck på biljetter: Gröna Lund och Heineken adderar tre kvällar till NIGHT RIDER23.7.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Gröna Lund och Heineken lanserade det nya nattklubbskonceptet NIGHT RIDER för en vecka sedan - en unik möjlighet att uppleva nöjesparken nattetid som man aldrig tidigare sett tivolit. Initialt släpptes biljetter till sex kvällar i augusti och september, som sålde slut på endast några timmar. Efter ett stort tryck i sociala medier och från nöjesparkens gäster, släpps idag ytterligare 3000 biljetter fördelat på tre lördagar, 21/8, 28/8 och 4/9.

Gröna Lund och Heineken lanserar unikt klubbkoncept på nattöppet tivoli15.7.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under sex kvällar i augusti och september kommer du för första gången kunna uppleva Gröna Lund nattetid som du aldrig tidigare sett tivolit. Heineken och Gröna Lund lanserar nämligen det unika konceptet NIGHT RIDER, där Gröna Lund förvandlas till Sveriges mest unika klubbmiljö med utökat serveringstillstånd i parken och en åldersgräns på 23 år. Åkattraktioner, spel och barer laddas med extra ljud, ljus och musik som får natten att vibrera. NIGHT RIDER arrangeras exklusivt för 1 000 personer per tillfälle, under sex torsdagar och fredagar mellan den 19 augusti till 3 september kl. 22.00-00.00 med olika förfester som start från kl. 19.30.