Ving Sverige AB

Nyhet hos Ving: Boka favoritsolstolen på hotellet i förväg

Dela

I höstas lanserades tjänsten att kunna boka ett specifikt rumsnummer på flera av Vings koncepthotell, vilket har uppskattats av många kunder. Nu lanserar Ving ytterligare en tjänst där man kommer att kunna boka sin favoritsolstol på hotellet i förväg inför semestern.

Sunprime Atlantic View på Gran Canaria, foto Jenny Unnegård.

Det nya initiativet lanseras inom hela Thomas Cook Group, Vings moderbolag, och är en del av gruppens strategi att ständigt utveckla tjänster som bidrar till att semesterresorna blir de bästa veckorna på året.Tjänsten finns tillgänglig från slutet av februari och testas till att börja på två utvalda hotell - Sunprime Atlantic View på Gran Canaria och SENTIDO Buganvilla Hotel & Spa på Fuerteventura. Till sommaren 2018 kommer 30 hotell inom Thomas Cook Group att kunna erbjuda tjänsten. 

- Vi satsar allt mer på att erbjuda våra kunder skräddarsydda lösningar som tar bort det som skaver och som tillgodoser de behov man har. Att i förväg kunna boka sin favoritsolstol på hotellområdet är ett exempel på det, säger Anna Hagberg, tf informationschef Ving.

Sex dagar innan avresa får kunder som bokat en resa till de hotell som erbjuder förbokning av solstolar ett mail med en förfrågan om man vill utnyttja tjänsten. I bokningsskedet finns sedan poolkartor med markeringar om vilka solstolar som är bokningsbara samt kompass som gör att man enkelt kan se när på dygnet som man har sol och skugga. Cirka 10-20 procent av hotellens solstolar kommer att vara bokningsbara i förväg mot en kostnad av 25 euro per solbädd för hela vistelsen, oavsett reslängd. Förbokade solstolar reserveras och kan ej nyttjas av andra gäster. Övriga solstolar finns som vanligt tillgängliga utan avgift. 

I Vings senaste resepanel uppgav 30 procent av de tillfrågade att de skulle vara intresserade av att förboka en solstol under semestern om möjligheten fanns. Av dem vill nära 5 av 10 (47 procent) helst boka en solstol med bra utsikt mot havet, men nära poolen medan 45 procent hade en mer flexibel hållning.

Om Resepanelen:
Resepanelen är en internetbaserad, oberoende och opolitisk panel som speglar åsikter när det gäller semester, resor och andra närliggande frågor. Den här panelen har besvarats av 23 025 personer. Undersökningen genomfördes under perioden 12–19 januari 2018. Att vara med är frivilligt och helt kostnadsfritt, och man kan när som helst lämna panelen. Urvalet är ett s.k. bekvämlighetsurval och de som svarar väljer själva att göra det via en webbenkät.

Önskas ytterligare information kontakta:
Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158 eller anna.hagberg@ving.se

Läs mer här.

Kontakter

Bilder

Om

Ving Sverige AB
Ving Sverige AB
Rålambsvägen 17
10520 Stockholm

https://www.ving.se/

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

 

Följ Ving Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Ving Sverige AB

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum