Nyhet hos Ving: Boka favoritsolstolen på hotellet i förväg

I höstas lanserades tjänsten att kunna boka ett specifikt rumsnummer på flera av Vings koncepthotell, vilket har uppskattats av många kunder. Nu lanserar Ving ytterligare en tjänst där man kommer att kunna boka sin favoritsolstol på hotellet i förväg inför semestern.

Sunprime Atlantic View på Gran Canaria, foto Jenny Unnegård.

Det nya initiativet lanseras inom hela Thomas Cook Group, Vings moderbolag, och är en del av gruppens strategi att ständigt utveckla tjänster som bidrar till att semesterresorna blir de bästa veckorna på året.Tjänsten finns tillgänglig från slutet av februari och testas till att börja på två utvalda hotell - Sunprime Atlantic View på Gran Canaria och SENTIDO Buganvilla Hotel & Spa på Fuerteventura. Till sommaren 2018 kommer 30 hotell inom Thomas Cook Group att kunna erbjuda tjänsten.

- Vi satsar allt mer på att erbjuda våra kunder skräddarsydda lösningar som tar bort det som skaver och som tillgodoser de behov man har. Att i förväg kunna boka sin favoritsolstol på hotellområdet är ett exempel på det, säger Anna Hagberg, tf informationschef Ving.

Sex dagar innan avresa får kunder som bokat en resa till de hotell som erbjuder förbokning av solstolar ett mail med en förfrågan om man vill utnyttja tjänsten. I bokningsskedet finns sedan poolkartor med markeringar om vilka solstolar som är bokningsbara samt kompass som gör att man enkelt kan se när på dygnet som man har sol och skugga. Cirka 10-20 procent av hotellens solstolar kommer att vara bokningsbara i förväg mot en kostnad av 25 euro per solbädd för hela vistelsen, oavsett reslängd. Förbokade solstolar reserveras och kan ej nyttjas av andra gäster. Övriga solstolar finns som vanligt tillgängliga utan avgift.

I Vings senaste resepanel uppgav 30 procent av de tillfrågade att de skulle vara intresserade av att förboka en solstol under semestern om möjligheten fanns. Av dem vill nära 5 av 10 (47 procent) helst boka en solstol med bra utsikt mot havet, men nära poolen medan 45 procent hade en mer flexibel hållning.

Om Resepanelen:
Resepanelen är en internetbaserad, oberoende och opolitisk panel som speglar åsikter när det gäller semester, resor och andra närliggande frågor. Den här panelen har besvarats av 23 025 personer. Undersökningen genomfördes under perioden 12–19 januari 2018. Att vara med är frivilligt och helt kostnadsfritt, och man kan när som helst lämna panelen. Urvalet är ett s.k. bekvämlighetsurval och de som svarar väljer själva att göra det via en webbenkät.

Önskas ytterligare information kontakta:
Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158 eller anna.hagberg@ving.se

Läs mer här.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.