Nyhet! Kalas med Vings populära maskotar Lollo & Bernie

Vings maskotar Lollo & Bernie är ett populärt inslag på Vings koncepthotell för semesterfirande familjer. För första gången kommer man nu att kunna möta dem i en Pop-Up Store i Västermalmsgallerian på Kungsholmen i Stockholm.

På familjehotellen Sunwing Family Resorts och O.B.C – Ocean Beach Club, finns Lollo & Bernies barnklubb. Maskotarna är också värdar för en mängd olika aktiviteter, som minidisco, after beach och barnshower.

Ving får ofta frågor om man kan träffa Lollo & Bernie hemma i Sverige. De dyker ibland upp under olika event runt om i Sverige men under april, maj och juni finns de i Västermalmsgallerian för att hålla kalas i en Pop-upp-store.

- Vi kommer att erbjuda bokningsbara kalas för barn som vill fira tillsammans med Lollo & Bernie. Lek, fika, pyssel och såklart medverkan av Lollo & Bernie står på programmet. Vi ser fram emot att ge barnen en helt ny Lollo & Bernie-upplevelse på hemmaplan, säger Sharni Breinholt, Group Head of Product Development Lollo & Bernie.

- Västermalmsgallerian ska vara en händelserik och välkomnande plats. Därför känns det fantastiskt att tillsammans med Lollo & Bernie göra det möjligt för barn och vuxna att få en oförglömlig upplevelse mitt på Fridhemsplan, säger Emma Norén, marknadsansvarig för Västermalmsgallerian.

Lollo & Bernie
Lollo är en nyfiken giraff som älskar dans och musik, Bernie är en klok och modig björn som älskar mat. Man möter Lollo & Bernie på olika ställen på hotellet, till exempel vid poolen, i restaurangerna, på Mini Disco och i barnklubben Mini Land.

Kalasen, som är bokningsbara sedan tisdag 13 mars, kommer att hållas på lördagar och söndagar från 14 april fram till 10 juni. Det kostar 200 kr per barn och i det ingår fika (smoothies, popcorn, Lollo & Bernies egna sockerfria jordgubbssnacks, saft). Antalet platser är begränsat.

Vill du veta mer eller boka ett Lollo & Bernie kalas gå till: www.lollobernieshop.com

Läs mer om Lollo & Bernie

Om Västermalmsgallerian
Västermalmsgallerian är med sitt breda utbud och centrala plats intill Fridhemsplans tunnelbana ett självklart val för umgänge och shopping. Västermalmsgallerian ägs och förvaltas sedan 2012 av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.

127 000 svenskar kan inte ha fel om Teneriffa11.10.2018 10:38Pressmeddelande

Under 2017 reste ca 127 000 svenskar till Teneriffa enligt den kanariska turistbyrån. Efter Gran Canaria är Teneriffa Vings mest populära vinterresmål. När Ving ställde frågor i sin Resepanel om Teneriffa svarade nära 8 av 10 (78 procent) att de blev så förtjusta i Teneriffa att de gärna återvänder på semester. 66 procent har varit på Teneriffa två gånger eller fler, varav 15 procent mer än sex gånger, det visar resultaten när 7 536 svenskar svarat på frågor om att semestra på Teneriffa