Nyhet! Kalas med Vings populära maskotar Lollo & Bernie

Vings maskotar Lollo & Bernie är ett populärt inslag på Vings koncepthotell för semesterfirande familjer. För första gången kommer man nu att kunna möta dem i en Pop-Up Store i Västermalmsgallerian på Kungsholmen i Stockholm.

På familjehotellen Sunwing Family Resorts och O.B.C – Ocean Beach Club, finns Lollo & Bernies barnklubb. Maskotarna är också värdar för en mängd olika aktiviteter, som minidisco, after beach och barnshower.

Ving får ofta frågor om man kan träffa Lollo & Bernie hemma i Sverige. De dyker ibland upp under olika event runt om i Sverige men under april, maj och juni finns de i Västermalmsgallerian för att hålla kalas i en Pop-upp-store.

- Vi kommer att erbjuda bokningsbara kalas för barn som vill fira tillsammans med Lollo & Bernie. Lek, fika, pyssel och såklart medverkan av Lollo & Bernie står på programmet. Vi ser fram emot att ge barnen en helt ny Lollo & Bernie-upplevelse på hemmaplan, säger Sharni Breinholt, Group Head of Product Development Lollo & Bernie.

- Västermalmsgallerian ska vara en händelserik och välkomnande plats. Därför känns det fantastiskt att tillsammans med Lollo & Bernie göra det möjligt för barn och vuxna att få en oförglömlig upplevelse mitt på Fridhemsplan, säger Emma Norén, marknadsansvarig för Västermalmsgallerian.

Lollo & Bernie
Lollo är en nyfiken giraff som älskar dans och musik, Bernie är en klok och modig björn som älskar mat. Man möter Lollo & Bernie på olika ställen på hotellet, till exempel vid poolen, i restaurangerna, på Mini Disco och i barnklubben Mini Land.

Kalasen, som är bokningsbara sedan tisdag 13 mars, kommer att hållas på lördagar och söndagar från 14 april fram till 10 juni. Det kostar 200 kr per barn och i det ingår fika (smoothies, popcorn, Lollo & Bernies egna sockerfria jordgubbssnacks, saft). Antalet platser är begränsat.

Vill du veta mer eller boka ett Lollo & Bernie kalas gå till: www.lollobernieshop.com

Läs mer om Lollo & Bernie

Om Västermalmsgallerian
Västermalmsgallerian är med sitt breda utbud och centrala plats intill Fridhemsplans tunnelbana ett självklart val för umgänge och shopping. Västermalmsgallerian ägs och förvaltas sedan 2012 av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.

Ving ökar volymen till Turkiet och börja flyga direkt till Gazipasa17.9.2018 09:50Pressmeddelande

Efter några års nedgång har efterfrågan på resor till Turkiet ökat ordentligt. Redan till sommaren 2018 ökade Ving volymen med 40 procent och till nästa sommar börjar Ving flyga direkt från Stockholm till flygplatsen i Gazipasa med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det förkortar restiden med nära två timmar för alla som ska semestra i Alanya. Sedan tidigare flyger Ving till Gazipasa från Köpenhamn.

Fler än 650 000 svenskar besökte Kanarieöarna, där Gran Canaria fortfarande är mest populärt6.9.2018 13:28Pressmeddelande

Kanarieöarna har lockat semestrande svenskar sedan 1960-talet. Med många soldagar och behaglig värme året om är det många som återvänt flera gånger till de populära öarna. Enligt Vings resepanel, där 12 433 svenskar svarat på frågor om Kanarieöarna har 9 av 10 (92,7 procent) någon gång rest till Kanarieöarna på semester. Populärast är Gran Canaria följt av Teneriffa och Lanzarote.

7 av 10 höstlovsresor är redan bokade hos Ving - Kanarieöarna lockar flest5.9.2018 08:20Pressmeddelande

Skolorna har börjat, kvällarna blir allt mörkare och temperaturerna faller - hösten är här. Men sommarlovet har inte mer än tagit slut innan det är dags att boka in nästa ledighet, och många är ute i god tid. Redan nu är 71 procent av Vings höstlovsresor bokade. Fler än hälften väljer en resa till Kanarieöarna och då främst till Gran Canaria och Teneriffa. Men även Kap Verde, Cypern, Egypten och Turkiet samt långväga resmål som Thailand och Aruba lockar.