Nyhet! Montenegro ny destination hos Ving sommaren 2018

Till sommaren 2018 börjar Ving flyga direkt till Montenegro där de fyra resmålen Budva, Becici, Petrovac och Porto Montenegro blir nyheter i programmet. Förutom fina stränder, en rik historia och färgstark kultur så lockar Montenegro även med god mat och låga priser.

Montenegro passar för såväl barnfamiljer som vill njuta av sol och bad som för par och vänner som tycker om upplevelser, aktiviteter och sevärdheter. Även en yngre publik som är ute efter nöjesliv kan få vad de söker i Montenegro. Dessutom är prisnivån lägre än på de flesta Medelhavsresmålen.

– Jag tycker väldigt mycket om Kroatien som erbjuder både kristallklart badvatten, god mat och riktigt bra utflykter. Så jag ser fram emot att besöka Montenegro som har många likheter med sitt grannland både vad gäller mat, kultur och mysiga byarsäger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Budva, Becici, Petrovac och Porto Montenegro

I Budva ligger den gamla staden, Stari Grad, innanför ringmuren och de äldsta delarna har anor från antiken. Innanför muren ryms smala gränder, vackra små torg och gott om restauranger. Men i Budva finns också den kilometerlånga stranden och ett stort utbud av barer, restauranger och nöjesliv.

Becici, som ligger strax söder om Budva, erbjuder både sol och bad vid en av Montenegros längsta stränder och gångavstånd till Budva. Längs den nästan två kilometer långa stranden går en livlig strandpromenad och i bakgrunden reser sig de branta bergen som ger en vacker inramning till resmålet.

Stranden spelar huvudrollen i Petrovac, det är där man tillbringar dagarna med sol, bad och kanske en lunch på strandpromenaden där det är gott om barer, caféer och restauranger.

Porto Montenegro är Montenegros gräddhylla och där finns numera en lyxig marina som kan konkurrera med både Monaco och St Tropez vad gäller storleken på yachterna och utbudet i de exklusiva butikerna. Längs hamnpromenaden ligger eleganta caféer och restauranger på rad men om man önskar sig en alldeles vanlig stad med marknad, snabbköp och lummiga torg, så är Tivat närmsta granne.

Ving erbjuder ett 15-tal hotell på de fyra resmålen. Allt från högklassiga hotell med fem vingar till familjehotell och lägenheter samt lite enklare hotell med bra läge.

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Montenegro med avresa den 16 maj 2018 från Stockholm Arlanda. Boende i dubbelrum på Hotel Tara i Becici (VVV+), inklusive halvpension. En vecka från 4475 kronor per person.

Ving flyger till Montenegro från Stockholm och Köpenhamn varje onsdag i perioden 16 maj 2018 – 3 oktober 2018 samt från Göteborg varje söndag i perioden 27 maj 2018 – 30 september 2018.

För ytterligare information och bilder, kontakta: Anna Hagberg, informatör Ving, tel 0709-513 158, anna.hagberg@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

127 000 svenskar kan inte ha fel om Teneriffa11.10.2018 10:38Pressmeddelande

Under 2017 reste ca 127 000 svenskar till Teneriffa enligt den kanariska turistbyrån. Efter Gran Canaria är Teneriffa Vings mest populära vinterresmål. När Ving ställde frågor i sin Resepanel om Teneriffa svarade nära 8 av 10 (78 procent) att de blev så förtjusta i Teneriffa att de gärna återvänder på semester. 66 procent har varit på Teneriffa två gånger eller fler, varav 15 procent mer än sex gånger, det visar resultaten när 7 536 svenskar svarat på frågor om att semestra på Teneriffa