Nyhet! Premiär för Casa Cook Beach Club

Vings bohemchica hotellnyhet Casa Cook Kos, lockar med flera spännande nyheter. För första gången kan Casa Cook-konceptet nu erbjuda gäster såväl en inbjudande Beach Club som ett läckert spa. Hotellet har även olika aktiviteter om man vill utforska omgivningarna, samt en konceptbutik med både inredning, accessoarer och kläder.

Casa Cook Beach Club Kos, fotograf Georg Roske, Ving

Med utsikt över både sanddynerna och poolområdet skapar Casa Cook Beach Club en perfekt oas för både umgänge och mat och dryck.

- Casa Cook Kos har inspirerats av det antika grekiska uttrycket ”parea”, den härliga gemenskap som uppstår när vänner möts, och den välkomnande atmosfären genomsyrar verkligen hotellet. Pricken över i är den inbjudande strandbaren där man både kan njuta av havsbrisen, förstklassig mat, snygg design och lata timmar vid poolen, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

”To Kima” – Casa Cook Kos hjärta

Casa Cook Kos Beach Club är hotellets hjärta och har fått namnet ”To Kima” – ”vågen” på grekiska. Restaurangens kulinariska ”farm-to-table”-koncept är utvecklat tillsammans med kocken och krögaren Ettore Botrini från Korfu, vars tre restauranger Etrusco Corfu, Michelin-krogen Botrini’s Athens och Botrini’s Rhodes, alla har blivit prisbelönta. För Casa Cook Kos har Botrini, tillsammans med hotellets kock Michalis Chodrompilas, skapat en meny som fokuserar på det enkla, men för den sakens skull är rätterna inte desto mindre kreativa. Här serveras allt från Tuna Tagliata med grillad kål till hemgjord pasta med tomatconfit och grekisk salami samt ett varierat utbud av meze-rätter.

Casa Cook Spa

I Casa Cook Kos Spa blandas gamla och moderna traditioner och under behandlingarna används produkter från växtriket – allt för att skapa en avkopplande känsla av välmående. Ett dedikerat team av spa-terapeuter ger gästerna individuella råd och kan erbjuda ett brett utbud av olika massage samt traditionellt turkiskt bad. Det anordnas även workshops där gästerna kan skapa sina egna aromaterapi-oljor och produkter med örter från hotellets egen trädgård. Även i hotellets spa är snygg design i fokus och här välkomnas besökarna till en inomhuspool, tre olika behandlingsrum samt ett kupolformat hamam.

Om Casa Cook Kos

Casa Cook Kos är ett 100 rum stort hotell i läcker design som ligger i byn Marmari på den grekiska ön Kos. Hotellet är byggt i kubistisk stil och är det andra hotellet inom ramen för Vings koncepthotell Casa Cook. Hotellområdet består av flera olika byggnader, vilket skapar en atmosfär som inbjuder till både gemenskap och avkopplande stunder i avskildhet. Casa Cook Kos kan även erbjuda en Beach Club med restaurang och bar, en boutique med inredning och kläder till försäljning, ett välutrustat gym, en yogaterrass, spa, pool och ett antal aktiviteter såsom paddleboards och båtturer med hotellets egen båt.

Prisexempel: En vecka på Casa Cook Kos (VVVV), Marmari, Kos. Avresa den 22 september 2017 från Stockholm, Arlanda. Boende i dubbelrum inklusive frukostbuffé, från 9 975 kronor per person.

Fotograf: Georg Roske, Ving

För ytterligare information, kontakta: Anna Hagberg, informatör Ving, tel. 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos2.8.2018 08:29Pressmeddelande

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag1.8.2018 08:23Pressmeddelande

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.