NYHET! PRISVINNANDE DARK HORSE ZINFANDEL LANSERAS ÄNTLIGEN PÅ BOX

Dark Horse, med vinmakerskan Beth Liston i spetsen, har sedan starten 2010 haft visionen att leverera viner som överträffar förväntningar kring kvalitet, design och pris. Sverige blir nu först ut i Europa med att lansera deras alldeles första vin på box – en kraftfull Zinfandel med generösa toner av mörk frukt, läder och kryddor med en lång och balanserad eftersmak. Vinet finns tillgängligt i beställningssortimentet. Alk.halt: 14,5% vol. | Art.nr: 464508 | Volym: 3000 ml | Pris 279 kr

Det amerikanska vinvarumärket Dark Horse har gjort sig kända för sina prisvinnande viner. Deras kvinnliga vinmakaren Beth Liston skapar viner med stor passion och nyfikenhet som tilltalar den moderna vinkonsumenten. Nu lanseras deras prisade Zinfandel på 3-liters box på svenska marknaden.

Dark Horse Zinfandel är varumärkets första vin som lanseras på box i Europa. Vinet finns sedan tidigare på flaska och vann Guldmedalj i Berlin Wine Trophy 2017 – årgång 2015 samt AWC Vienna International Wine Challenge 2019 – årgång 2017.

I doftpaletten samsas generösa toner av mogna körsbär med behagliga toner av cederträ, vanilj och kakao. Smaken är medelfyllig, generös och frisk av körsbär och mörka plommon. Vinet har en torr, smakrik fruktig stil med bra tanninstruktur som avslutas med peppriga toner och varm kryddighet.

Dark Horse Zinfandel passar att servera till såväl rött kött och kryddiga korvar som smakrik fläskfilégryta med vitlök och örter. Den passar även fint till hårdostar som Parmesan och Pecorino.

Ny kvalitetsbox i fasta sortimentet: Penley Phoenix från Australiens mest nytänkande vinsystrar26.8.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Den 1 september lanseras en ny kvalitetsbox i Systembolagets fasta sortiment: Penley Phoenix Cabernet Sauvignon 2020 från Coonawarra i Australien. Penley Estate drivs av vinsystrarna Tolley och utmärks av nytänk och nyfikenhet. Vinmakare Kate Goodman utsågs till årets kvinnliga vinmakare år 2018 och har den här gången gjort ett smakrikt och druvtypiskt vin med varma, mörkbäriga toner och örtig elegans. Vinet har artikelnummer: 2608 och kostar 259 kr för 2250 milliliter.

NYHET! ”CYKELVINET” I CABERNET SAUVIGNON PÅ 1 LITERS FLASKA30.7.2021 09:25:23 CEST | Pressmeddelande

Nu finns Cono Sur Bicicleta Cabernet Sauvignon, “cykelvinet”, på 1 Liters flaska. Vinet har en smak av svarta och röda vinbär, plommon och hallon. Dess toner av kakao, tobak och mocka gör Cono Sur Bicicleta Cabernet Sauvignonen till en utmärkt kompanjon till grillade kötträtter. Vinet lanseras den 2a augusti i Systembolagets beställningssortiment. Artikel nummer 53185 och pris 99kr.