Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.

Nyheten Lemon Zero är den sockerfria tvillingen till sommarfavoriten Schweppes Lemon. Precis som originalet är Lemon Zero gjord på en unik blandning av citronjuice och citrusextrakt, med en balanserad och fyllig smak. En törstsläckare med Schweppes karaktäristiska sting.

Många väljer att minska sitt sockerintag men för den sakens skull ska de inte behöva tumma på smakupplevelsen. Schweppes har lagt ner tid och omsorg i en väl avvägd blandning för att få fram en lika fräsch och god sockerfri variant som favoriten Lemon – och resultatet blev en fullträff.

–       Det har efterfrågats fler sockerfria varianter av våra produkter. Efter ett varmt mottagande av vår sockerfria Indian Tonic, Tonic Zero, är vi nu väldigt stolta att presentera Lemon Zero. Den är svalkande god att dricka väl kyld precis som den är, dessutom passar den perfekt i många somriga drinkar, säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken, Spendrups.

Schweppes Lemon Zero kommer i en 1,5 liters PET-flaska och finns nu att köpa i butik.

Tre klassiska sommardrinkar utan tillsatt socker
Det finns oändligt många drinkar att blanda med Lemon Zero och Tonic Zero, med och utan alkohol. Här bjuder vi på tre klassiker som får vem som helst att sukta efter sommaren. Så luta dig tillbaka och låt dig inspireras av våra topp-tre älskade sommardrinkar – utan tillsatt socker.

Strawberry Black Pepper Gin & Tonic

Ingredienser (1 drink):
4 cl Martin Millers Gin (eller annan gin med citrusinslag)
2-3 jordgubbar
Schweppes Tonic Zero
Is
Svartpepparkorn

Gör så här:
Häll i gin i ett glas och lägg i jordgubbar.
Fyll glaset med is och addera några svartpepparkorn.
Toppa upp med Schweppes Tonic Zero.
Tada!

Lemon Daiquiri

4 cl ljus rom
Färsk citronjuice från ½ citron
Schweppes Lemon Zero
Äggvita
Is

Kyl glaset.
Häll i rom, citronjuice och äggvita i en shaker.
Tillsätt is och skaka.
Sila av drinken och häll ner i glaset.
Toppa upp med Schweppes Lemon Zero.
Garnera slutligen med en citronskiva på glaskanten.
Voilà!

Whisky Lemon Sour

4 cl bourbon
6 cl färskpressad citronjuice
Schweppes Lemon Zero
1 äggvita

Gör så här:
Blanda ner bourbon, citronjuice och äggvita i en shaker och skaka.
Tillsätt is i shakern och skaka ytterligare tills drinken blir väl kyld.
Sila av drinken och häll ner i ett glas.
Toppa upp med Schweppes Lemon Zero.
Varsågod och njut!

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling
073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri
070-895 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Sankt Eriksgatan 121

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.