Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.

Nyheten Lemon Zero är den sockerfria tvillingen till sommarfavoriten Schweppes Lemon. Precis som originalet är Lemon Zero gjord på en unik blandning av citronjuice och citrusextrakt, med en balanserad och fyllig smak. En törstsläckare med Schweppes karaktäristiska sting.

Många väljer att minska sitt sockerintag men för den sakens skull ska de inte behöva tumma på smakupplevelsen. Schweppes har lagt ner tid och omsorg i en väl avvägd blandning för att få fram en lika fräsch och god sockerfri variant som favoriten Lemon – och resultatet blev en fullträff.

–       Det har efterfrågats fler sockerfria varianter av våra produkter. Efter ett varmt mottagande av vår sockerfria Indian Tonic, Tonic Zero, är vi nu väldigt stolta att presentera Lemon Zero. Den är svalkande god att dricka väl kyld precis som den är, dessutom passar den perfekt i många somriga drinkar, säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken, Spendrups.

Schweppes Lemon Zero kommer i en 1,5 liters PET-flaska och finns nu att köpa i butik.

Tre klassiska sommardrinkar utan tillsatt socker
Det finns oändligt många drinkar att blanda med Lemon Zero och Tonic Zero, med och utan alkohol. Här bjuder vi på tre klassiker som får vem som helst att sukta efter sommaren. Så luta dig tillbaka och låt dig inspireras av våra topp-tre älskade sommardrinkar – utan tillsatt socker.

Strawberry Black Pepper Gin & Tonic

Ingredienser (1 drink):
4 cl Martin Millers Gin (eller annan gin med citrusinslag)
2-3 jordgubbar
Schweppes Tonic Zero
Is
Svartpepparkorn

Gör så här:
Häll i gin i ett glas och lägg i jordgubbar.
Fyll glaset med is och addera några svartpepparkorn.
Toppa upp med Schweppes Tonic Zero.
Tada!

Lemon Daiquiri

4 cl ljus rom
Färsk citronjuice från ½ citron
Schweppes Lemon Zero
Äggvita
Is

Kyl glaset.
Häll i rom, citronjuice och äggvita i en shaker.
Tillsätt is och skaka.
Sila av drinken och häll ner i glaset.
Toppa upp med Schweppes Lemon Zero.
Garnera slutligen med en citronskiva på glaskanten.
Voilà!

Whisky Lemon Sour

4 cl bourbon
6 cl färskpressad citronjuice
Schweppes Lemon Zero
1 äggvita

Gör så här:
Blanda ner bourbon, citronjuice och äggvita i en shaker och skaka.
Tillsätt is i shakern och skaka ytterligare tills drinken blir väl kyld.
Sila av drinken och häll ner i ett glas.
Toppa upp med Schweppes Lemon Zero.
Varsågod och njut!

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling
073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri
070-895 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.