Nyhet! Schweppes limiterade sommarsmaker: Tonic Enbär och Tonic Vinbär

Nu lanserar Schweppes två nya somriga tonicsmaker under en limiterad period: Tonic Enbär och Tonic Vinbär. Produkterna går under samlingsnamnet Schweppes Summer Edition och bjuder på friska smaker med en lägre sockerhalt.

Det är den nordiska grönskan som står för inspirationen när Schweppes lanserar sommarens nyheter. Tonic Enbär och Tonic Vinbär är nya läskande alternativ i tonichyllan, som trots en reducerad sockerhalt och ett lägre kaloriinnehåll, inte kompromissar med de njutbara smakerna. De är redo att avnjutas precis som de är, men gör sig minst lika bra som mixers i sommarens många, sprudlande drinkar. Schweppes Summer Edition säljs under en begränsad period, så passa på att hälla upp i glasen!

Schweppes Enbär bjuder på en krispigt frisk och aromatisk upplevelse med doft av skog och växtlighet – perfekt till en sommardrink eller som bas i en alkoholfri Gin & Tonic.

Schweppes Vinbär samlar sommarens bäriga smaker i perfekt balans. Smaken av röda och svarta vinbär ger en lätt sötma med stor friskhet och en vackert himmelsrosa nyans – en tonic som förgyller alla säsongens drinkar.

Schweppes Summer Edition 2020 säljs i butik under en begränsad period fr.o.m. vecka 16.

Schweppes Vinbär & Schweppes Enbär kommer i 50 cl PET-flaska och finns nu att köpa i butik till ett rekommenderat pris om 12,50 kr för dagligvaruhandeln.

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Marilyn Roseneld, Communications Advisor, Shomei
079 313 20 73, marilyn.r@shomei.se

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri
070-895 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Velvety Virgin G&T
Alkoholfri Gin & Tonic

1/2 citron
1 kvist rosmarin
Schweppes Enbär

Gör så här
Fyll glaset med önskad mängd is. Dela en citronhalva i två. Pressa och häll i saften ur den ena klyftan, placera den andra klyftan i glaset. Häll på Schweppes Enbär. Till sist, garnera med en kvist rosmarin.

Currantly Summer
Alkoholfri sommardrink med smak av vinbär

1/2 lime
Mynta
Schweppes Vinbär

Gör så här
Fyll glaset med is och häll i önskad mängd Schweppes Vinbär. Pressa en halv lime över glasets öppning och garnera med myntablad efter smak.

Juniper Sunset
Sommarcocktail med smak av enbär och citrus

6 cl bitter
4 cl vodka
Jordgubbar
20 cl Schweppes Enbär

Gör så här
Fyll glaset med is. Häll i 6 cl bitter, 4 cl vodka och 20 cl Schweppes Enbär. Garnera med jordgubbar efter smak.

Nordic Blush
Sommarcocktail med smak av vinbär och lime

5 cl vodka
1/2 lime
Citronmeliss
15 cl Schweppes Vinbär

Gör så här
Fyll glaset med is. Häll i 5 cl vodka och 15 cl Schweppes Vinbär. Pressa en halv lime över glasets öppning och garnera med citronmelissblad efter smak.

25 000 liter festivalöl riskerar att vaskas13.8.2020 07:50:00 CESTPressmeddelande

Inför årets alla festivaler har Norrlands Ljus tagit fram en ny burk – speciellt anpassad för att avnjutas till toner av riktigt bra livemusik. Festivalsommaren ställdes in men ölen i den snygga burken finns kvar. Däremot finns den inte på butikshyllorna bland Systembolagets ordinarie sortiment och riskerar därför att falla i glömska. För att undvika onödigt resursslöseri släpps ölen nu till försäljning genom Systembolagets beställningssortiment.

Gotlands Bryggeri återkallar Wisby Alkoholfri Lager6.8.2020 17:32:02 CESTPressmeddelande

Gotlands Bryggeri återkallar Wisby Alkoholfri Lager från Systembolaget och restauranger som en försiktighetsåtgärd. Det gäller flaskor med bäst före 26.10.2020, 02.11.2020 och 10.05.2021. På innehållsförteckningen saknas information om att ölet innehåller vetemalt. Eftersom vetemalt är en allergen återkallas därför all Wisby Alkoholfri Lager. Produkten har inte funnits i detaljhandeln. Wisby Lager 4,7 % alk. innehåller inte vetemalt. Gotlands Bryggeri tar händelsen på största allvar och har vidtagit åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver. Wisby Alkoholfri Lager med korrekt innehållsförteckning kommer åter att finnas för leverans från mitten av september. Gotlands Bryggeri beklagar det inträffade.

Sommarens många möjligheter till en annorlunda semester 3.7.2020 13:42:39 CESTPressmeddelande

Det blir en annorlunda sommar, på många sätt. Men att allt inte är ”som vanligt” behöver inte bara vara negativt. Det visade sig när Spendrups Bryggeri frågade 1000 svenskar om hur deras sommarplaner ser ut. Genom begränsningar och mer tid för reflektion ser man värdet i att vara på hemmaplan och tar tillvara mer på de små stunderna varje dag – och här spelar god mat och dryck spelar en avgörande roll.