Nyhet! Schweppes limiterade sommarsmaker: Tonic Enbär och Tonic Vinbär

Nu lanserar Schweppes två nya somriga tonicsmaker under en limiterad period: Tonic Enbär och Tonic Vinbär. Produkterna går under samlingsnamnet Schweppes Summer Edition och bjuder på friska smaker med en lägre sockerhalt.

Det är den nordiska grönskan som står för inspirationen när Schweppes lanserar sommarens nyheter. Tonic Enbär och Tonic Vinbär är nya läskande alternativ i tonichyllan, som trots en reducerad sockerhalt och ett lägre kaloriinnehåll, inte kompromissar med de njutbara smakerna. De är redo att avnjutas precis som de är, men gör sig minst lika bra som mixers i sommarens många, sprudlande drinkar. Schweppes Summer Edition säljs under en begränsad period, så passa på att hälla upp i glasen!

Schweppes Enbär bjuder på en krispigt frisk och aromatisk upplevelse med doft av skog och växtlighet – perfekt till en sommardrink eller som bas i en alkoholfri Gin & Tonic.

Schweppes Vinbär samlar sommarens bäriga smaker i perfekt balans. Smaken av röda och svarta vinbär ger en lätt sötma med stor friskhet och en vackert himmelsrosa nyans – en tonic som förgyller alla säsongens drinkar.

Schweppes Summer Edition 2020 säljs i butik under en begränsad period fr.o.m. vecka 16.

Schweppes Vinbär & Schweppes Enbär kommer i 50 cl PET-flaska och finns nu att köpa i butik till ett rekommenderat pris om 12,50 kr för dagligvaruhandeln.

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Marilyn Roseneld, Communications Advisor, Shomei
079 313 20 73, marilyn.r@shomei.se

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri
070-895 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Velvety Virgin G&T
Alkoholfri Gin & Tonic

1/2 citron
1 kvist rosmarin
Schweppes Enbär

Gör så här
Fyll glaset med önskad mängd is. Dela en citronhalva i två. Pressa och häll i saften ur den ena klyftan, placera den andra klyftan i glaset. Häll på Schweppes Enbär. Till sist, garnera med en kvist rosmarin.

Currantly Summer
Alkoholfri sommardrink med smak av vinbär

1/2 lime
Mynta
Schweppes Vinbär

Gör så här
Fyll glaset med is och häll i önskad mängd Schweppes Vinbär. Pressa en halv lime över glasets öppning och garnera med myntablad efter smak.

Juniper Sunset
Sommarcocktail med smak av enbär och citrus

6 cl bitter
4 cl vodka
Jordgubbar
20 cl Schweppes Enbär

Gör så här
Fyll glaset med is. Häll i 6 cl bitter, 4 cl vodka och 20 cl Schweppes Enbär. Garnera med jordgubbar efter smak.

Nordic Blush
Sommarcocktail med smak av vinbär och lime

5 cl vodka
1/2 lime
Citronmeliss
15 cl Schweppes Vinbär

Gör så här
Fyll glaset med is. Häll i 5 cl vodka och 15 cl Schweppes Vinbär. Pressa en halv lime över glasets öppning och garnera med citronmelissblad efter smak.