Nyhet! Sunprime Pearl Beach på Kos - Vings artonde Sunprime-hotell

Under sommaren 2018 öppnar Ving Sunprime Pearl Beach i Marmari, på den norra delen av den grekiska ön Kos. Sunprime Hotels är Vings skräddarsydda hotell för vuxna som reser utan barn. Sunprime Pearl Beach är det första Sunprime-hotellet på Kos och det artonde i Vings utbud.

Sunprime Pearl Beach. Bilden är en illustration.

Sunprime-hotellen brukar beskrivas som platser där livet är lite lugnare och vuxna som reser utan barn beskriver dem som helt underbara. Sunprime Pearl Beach är inget undantag. Där finns möjlighet till både träning, avkoppling och njutning. Sunprime Hotels har en åldersgräns på 16 år.

När vi öppnade det första Sunprime-hotellet för drygt tio år sedan blev det en omedelbar succé. Vi har sedan dess fortsatt att utveckla konceptet och utöka utbudet av hotell för vuxna. Vi erbjuder sedan tidigare två mycket populära Sunprime-hotell i Grekland, på Kreta och på Rhodos. Så nu känns det roligt att kunna erbjuda ännu ett Sunprime i Grekland. Det ligger dessutom alldeles i närheten av vårt nya Casa Cook Kos, som blev en succé när det öppnade under den gångna sommaren, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving,

Sunprime Pearl Beach
Hotellet öppnar i juli 2018 och ligger precis vid en av Kos finaste stränder, den kilometerlånga sandstranden i Marmari. En liten promenad från hotellet ligger Marmari lilla centrum, med några få affärer och restauranger. Här råder ett lugnt tempo, perfekt för en semester fylld av sköna dagar på stranden.

Rum på Sunprime Pearl Beach. Bilden är en illustration.

Sunprime Pearl Beach har 96 rum med modern inredning och snygg design, byggt i två våningar. De flesta av rummen har poolaccess eller balkong med egen jacuzzi. Som alltid ingår WiFi, pool- och strandbadlakan och sköna badrockar på Sunprime. På hotellet finns ett härligt poolområde med bekväma solstolar och i Sunprime Spa erbjuds sköna behandlingar. För dem som vill träna på semestern finns ett fräscht gym, utan avgift, och ett stort utbud av populära träningspass. Alla passen är gratis och leds av instruktörer som är utbildade av SATS ELIXIA. Dessutom ligger den långa stranden, som är perfekt för bad, promenader eller en löprunda, precis utanför hotellet.

I Sunprime Restaurant som är en kombinerad a la carte- och buffétrestaurang, serveras både frukost, lunch och middag och den läckra frukostbuffén ingår i priset. I baren serveras svalkande drycker och de som önskar en extra bekväm semester kan boka Sunprime All Inclusive.

För mer information och bokning besök: https://www.ving.se/grekland/marmari/sunprime-pearl-beach

Prisexempel:Flyg t/r Stockholm – Kos, avresa 31 augusti 2018. Boende på Sunprime Pearl Beach i dubbelrum med terrass mot omgivningarna, i en vecka inklusive frukost. 6 975 kr/person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Vinggruppen gör nytt rekordresultat17.5.2018 09:31Pressmeddelande

Thomas Cook Northern Europe, även kallad Vinggruppen, där Ving, Spies, Globetrotter och Tjäreborg ingår, gör ett nytt rekordresultat för vinterhalvåret, när Thomas Cook-koncernen idag presenterar halvårsresultatet för 2017/2018. Vinggruppen befäster sin marknadsledande ställning inom semesterpaketresor, både med det egna flygbolaget och reguljärflyg. Den nordiska gruppens rörelseresultat för halvåret uppgick till 554 miljoner kronor, vilket är en ökning med 88 miljoner kronor för perioden.