Nyhet! Tel Aviv nytt resmål hos Ving

Populära Tel Aviv är åter i Vings program. Den trendiga israeliska staden har mycket att erbjuda och lockar med såväl pulserande stadsliv, kultur och historia som sol och bad, en lång sandstrand och restauranger och barer. Till Tel Aviv kan man resa med Vings reguljärflygspaket året runt med flexibla reslängder.

Tel Aviv nyhet i Vings program. Foto Anna Hagberg

Med en flygresa på drygt fyra timmar från Stockholm och en lång säsong lämpar sig staden perfekt för kortare weekend-resor, men även för längre vistelser. Ving kan erbjuda ett varierat hotellutbud i staden, från läckra boutique-hotell till enklare boenden. Hotellen är centralt belägna med närhet till både strand, shopping och restaurangstråk.

-
Tel Aviv är en av Mellanösterns mest dynamiska storstäder och läget precis vid havet gör den till ett perfekt resmål om man vill kombinera sol och bad med stadsliv. Tel Aviv lämpar sig även ypperligt som utgångspunkt för spännande utflykter, t ex till Jerusalems många historiska sevärdheter eller Döda havet, som bara ligger någon timme bort,
    säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving

Tel Aviv är en av Israels största städer, med en befolkning på över 400 000 invånare. Staden ligger vid Medelhavet längs den israeliska kusten och är en modern storstad som lockar såväl trendsättare och gaypublik som par, barnfamiljer och inhemska turister. I Tel Aviv finns det gott om restauranger och barer, shopping, kultur och marknader. Den långa breda sandstranden som sträcker sig över en mil längs med staden är annars ett populärt tillhåll. Stranden kantas av en elegant strandpromenad där man kan ta en löptur, träna på utomhusgym, njuta av folklivet eller slå sig ner på en uteservering.

På nära avstånd finns även flera spännande och kända utflyktsmål som är väl värda ett besök. Det historiska Jaffa ligger på gångavstånd från Tel Aviv, och på bara någon timme kan man ta sig till Jerusalem med Klippmoskén, Klagomuren, Getsemanes trädgårdar och mycket annat. Lite längre bort ligger klippfästningen Masada och mot gränsen till Jordanien finns Döda Havet.

Till Tel Aviv kan man resa med Ving på flexibla reslängder året runt med avresa flera dagar i veckan från Arlanda, Stockholm och Kastrup, Köpenhamn. Ving flyger direkt till resmålet med Norwegian med en flygtid på cirka 4,5 timmar från Arlanda.

Prisexempel
Weekend Tel Aviv, Israel. Direktflyg med Norwegian + tre nätter på Prima City Hotel (VVV+) i Tel Aviv, inklusive frukost. Avresa den 7 december 2017 från Stockholm, Arlanda, från 4 335 kronor per person.

Önskas ytterligare information kontakta
Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

127 000 svenskar kan inte ha fel om Teneriffa11.10.2018 10:38Pressmeddelande

Under 2017 reste ca 127 000 svenskar till Teneriffa enligt den kanariska turistbyrån. Efter Gran Canaria är Teneriffa Vings mest populära vinterresmål. När Ving ställde frågor i sin Resepanel om Teneriffa svarade nära 8 av 10 (78 procent) att de blev så förtjusta i Teneriffa att de gärna återvänder på semester. 66 procent har varit på Teneriffa två gånger eller fler, varav 15 procent mer än sex gånger, det visar resultaten när 7 536 svenskar svarat på frågor om att semestra på Teneriffa